سکوت معنادار: آیا مسی، رونالدو و سایر ستارگان با سوپرلیگ موافق بودند؟

سکوت معنادار: آیا مسی، رونالدو و سایر ستارگان با سوپرلیگ موافق بودند؟

پایگاه خبری فوتبالی - یکشنبه شب با اعلام تاسیس سوپرلیگ اروپا توسط دوازده باشگاه بزرگ فوتبال دنیا بمب بزرگی منفجر شد. ساعاتی بعد پس از فشارهای بازیکنان، مربیان و هواداران تیم های انگلیسی کناره گیری کردند و بعد از آن نوبت باشگاه های ایتالیایی و اتلتیکو مادرید بود که کنار بکشند. 

به گزارش فوتبالی، میلنر، هندرسون، ترنت الکساندر آرنولد و سایر ستارگان لیورپول واکنش تندی علیه سوپرلیگ داشتند و گفتند:" این تورنمنت را دوست نداریم و نمی خواهیم این اتفاق رخ بدهد. به باشگاه و هوادارانش به شکل بی چون و چرایی تعهد داریم."

اما در سه روز اخیر ستارگان بزرگ فوتبال دنیا همچون امباپه، نیمار، راموس، رونالدو و مسی هیچ واکنشی به ماجرای سوپرلیگ نداشتند و حالا این شائبه پیش آمده است که ایا آنها با این طرح موافق بودند؟

پاسخ این سوال را می توان در منافع باشگاه ها، منافع خود بازیکنان و نظر شخصی شان جستجو کرد. به طور مثال زین الدین زیدان در کنفرانس مطبوعاتی گفت که اعضای این تیم تابع نظر فلورنتینو پرز مدیر باشگاه هستند. در حقیقت سوپرلیگ از نظر مالی برای دوازده باشگاهی که می خواستند مر اسباقات حضور پیدا کنند، خیلی مفید بود و می توانستند با این پول خیلی از مشکلات مالی خود را حل کنند. 

به طور مثال سرجیو راموس کاپیتان رئال مادرید در حال حاضر به خاطر اختلاف مالی و مشکلات مالی رئال مادرید قراردادش را تمدید نکرده است.نیمار، امباپه و مسی نیز شرایط کاملا مشابهی دارند. دو تای اول یا باید با پی اس جی تمدید کنند یا در تابستان به تیمی دیگر بروند. امباپه دوست دارد به رئال بیاید و سوپرلیگ می توانست به رئال کمک کند تا پول خرید وی را تامین کند.  نیمار هم دوست دارد به بارسلونا برگردد. مورد مسی نیز کمابیش مشابه راموس است. در حقیقت لئو نیز تا پایان فصل قرارداد دارد و تزریق پول به حساب بارسلونا می توانست به تمدید قراردادش کمک کند. رونالدو که می خواست از یووه برود هم می توانست مشتریان بیشتری پیدا کند چرا که باشگاه های حاضر در سوپرلیگ شرایط مالی بهتری پیدا می کردند و می توانستند او را بخرند. البته کسی نمی داند که آیا این بازیکنان واقعا موافق سوپرلیگ بوده اند و از ترس محرومیت های یوفا از آن حمایت نکرده اند یا این که مخالف این پروژه بوده اند.

4125