بازگشت غیرفوتبالی راهیان کرمانشاه به لیگ دسته اول؟/ کشمکش بیهوده 7 ساله شد

بازگشت غیرفوتبالی راهیان کرمانشاه به لیگ دسته اول؟/ کشمکش بیهوده 7 ساله شد

پایگاه خبری فوتبالی- مدیران باشگاه راهیان کرمانشاه در تلاش هستند که به روشی غیرفوتبالی به لیگ دسته اول بازگردند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، با وجود گذشت 7 سال از سقوط تیم راهیان کرمانشاه به لیگ دسته دوم مدیران این باشگاه به دنبال بازگشت به لیگ دسته اول فوتبال با روش های غیرفوتبالی هستند.

این باشگاه با شکایت به دادگاهی در کرمانشاه تلاش کرد تا سقوط در زمین فوتبال را در دادگاه جبران کند! روشی که در هیچ نقطه ای از جهان فوتبال قابل پذیرش نیست. اگر قرار بود هر تیمی با سقوط به دسته پایین تر به دادگاه شکایت کند دیگر ورزش فوتبال و رقابت جوانمردانه در میدان معنای خود را از دست می داد.

نکته اینجاست که در دادگاه بدوی در استان تهران شکایت این باشگاه رد شد. قطعا بازگشت تیم راهیان کرمانشاه به لیگ دسته اول با روش های غیرفوتبالی که مورد تایید هیچ نهادی در ایران و حتی دنیا نیست، باعث ایجاد دردسر و تبعات بین المللی خواهد داشت. 

صدور رای دادگاهی در خارج از فوتبال در کرمانشاه علیه فوتبال در مورد مسایل فوتبالی طبق اساسنامه فدراسیون فوتبال، کنفدراسیون فوتبال آسیا و فیفا غیرقانونی تلقی می شود. زیرا اختلاف نظرها در مورد مسایل فوتبالی باید در ارکان قضایی فدراسیون فوتبال مورد بررسی و رسیدگی قرار بگیرد.

اگر هر تیمی بخواهد با حکم دادگاه شهر و استانش به لیگی که از آن سقوط کرده بازگردد دیگر تمامی مقررات و قوانینی فوتبالی از درجه اعتبار ساقط می شود. به هر حال AFC و فیفا به شدت با این موضوع برخورد خواهند کرد.

شرایط فوتبالی که همه فدراسیون های عضو فیفا به آن پایبند هستند این را می گوید که مدیران باشگاه راهیان کرمانشاه بیش از گذشته وقت و انرژی خود را صرف تدارک تیمی قدرتمند کنند تا با رقابتی جوانمردانه دوباره استان کرمانشاه نه تنها در لیگ دسته اول بلکه در لیگ برتر کشور نماینده داشته باشد.

6641