گزارش روز؛ جوان‌ترین مربیان تاریخ لیگ برتر انگلیس

گزارش روز؛ جوان‌ترین مربیان تاریخ لیگ برتر انگلیس

پایگاه خبری فوتبالی – پس از اخراج مورینیو خبری مبنی بر حضور رایان میسون جوان روی نیمکت تیم تاتنهام منتشر شد که در میان اخبار مربوط به سوپرلیگ شنیده نشد. این مربی جوان تنها ۲۹ سال دارد و در صورت نشستن روی نیمکت تاتنهام یک عنوان مهم‌ را از آن خود می‌کند. عنوانی به نام جوان ترین مربی تاریخ لیگ برتر!

به گزارش فوتبالی، در همین زمینه رسانه سان در گزارشی کوتاه جوان ترین مربیان تاریخ لیگ برتر را بررسی کرده که میسون با ۲۹ سال و ۳۱۳ روز جوان‌ترین است و در رتبه اول قرار گرفته. میسون خودش در آکادمی تاتنهام هم حضور داشت اما در ۲۶ سالگی به دلیل مصدومیت شدید فوتبال را کنار گذاشت.

رتبه دوم در اختیار آتیلیو لمباردو است که ۳۲ سال و ۶۷ روز سن داشته که سال ۹۸ روی نیمکت کریستال پالاس نشست. آن فصل کریستال پالاس سقوط کرد.

رتبه سوم کریس کولمن، مربی ولزی است که در سال ۲۰۰۳ روی نیمکت فولهام نشست.

در رده چهارم ویالی حضور دارد که با ۳۳ سال و ۲۲۷ روز در سال ۹۸ روی نیمکت چلسی نشست و در اولین فصلش توانست قهرمان جام اتحادیه و جام برندگان اروپا شد. او ۲ سال بعد از چلسی اخراج شد.

رتبه پنجم هم آندره ویاش بواش است که با ۳۳ سال و ۳۰۱ روز در سال ۲۰۱۱ روی نیمکت چلسی نشست تا خاطره موفقیت مورینیو را زنده کند اما ۹ ماه بعد اخراج شد.

گولیت، مک‌دونالد، نیل، استوارت پیرس و پائول جیول هم در رتبه‌های بعدی قرار دارد

1101