بیانیه تیم‌های اسپانیایی و ایتالیایی سوپرلیگ: شکل مسابقات را عوض می‌کنیم

بیانیه تیم‌های اسپانیایی و ایتالیایی سوپرلیگ: شکل مسابقات را عوض می‌کنیم

پایگاه خبری فوتبالی - در حالی که کمتر از سه روز از اعلام تاسیس رقابت‌های سوپر لیگ نگذشته بود، این رقابت‌ها به حالت تعلیق در آمد. 

به گزارش فوتبالی، روز یک شنبه 6 تیم از انگلستان، 3 تیم از ایتالیا و 3 تیم از اسپانیا موافقت خود را با حضور در سوپر لیگ اعلام کردند. حال بعد از گذشتن فقط چند روز از اعلام تاسیس سوپرلیگ، سه شنبه شب 6 تیم انگلیسی از این رقابت‌ها کناره‌گیری کردند و این مسابقات به حالت تعلیق در آمد. 

سوپرلیگ در بیانیه‌ای در مورد اتفاقات اخیر اعلام کرد: "ما معتقدیم که فوتبال در وضعیت خوبی قرار ندارد و باید تغییراتی اعمال شود. سیستم حال حاضر به خوبی کار نمی‌کند، به همین دلیل ما پیشنهاد برگزاری یک تورنمنت جدید اروپایی کردیم. هدف ما ضمن ایجاد منابع و ثبات برای هرم فوتبال، این است که اجازه دهیم که باشگاه‌ها به خاطر پاندمی اخیر بتوانند بر مشکلات مالی غلبه کنند و این روند همه گیر شود. این تورنمنت هم‌چنین می‌تواند به طور کامل برای تمامی افراد ذینفع، منابع مالی خوبی فراهم کند. علی‌رغم آن‌که تیم‌های انگلیسی به خاطر فشاری که روی آن قرار گذاشته شد، از ما جدا شدند، همانطور که امروز با تصمیم دادگاه برای مراقبت از سوپر لیگ در برابر شخص ثالث پیروز شدیم، ما معتقدیم که درخواست ما کاملا مطابق با قوانین اروپا است. با توجه به شرایط پیش آمده، ما باید تمام اقدامات مهم برای شکل گیری دوباره این پروژه را بررسی کنیم. ما همیشه در تلاش بودیم تا هواداران بیشترین لذت را از این ورزش ببرند و می‌خواهیم این کار را با افزایش ثبات در پرداختی‌های دنیا فوتبال این را نشان دهیم."

4416