کناره‌گیری تمام تیم‌های انگلیسی؛ پایان سوپرلیگ!

کناره‌گیری تمام تیم‌های انگلیسی؛ پایان سوپرلیگ!

پایگاه خبری فوتبالی - به نظر می‌رسد که اوضاع سوپرلیگ بسیار به هم ریخته است به طوری که باشگاه منچسترسیتی رسما بیانیه داده و اعلام کرده است که می‌خواهد از سوپرلیگ اروپا کنار برود. فلورنتینو پرز به تازگی گفته بود که تیمی از سوپرلیگ اروپا خارج نمی‌شود اما اکنون به نظر می‌رسد که اوضاع به شکل دیگری در حال تغییر و دگرگونی است. پس از منچسترسیتی تیم های انگلیسی دیگر سوپرلیگ شامل منچستریونایتد، چلسی، آرسنال، لیورپول و تاتنهام هم از سوپرلیگ خارج شدند.

به گزارش فوتبالی، باشگاه منچسترسیتی در بیانیه‌ای رسمی اعلام کرد: "باشگاه فوتبال منچستر سیتی تأیید ‌می‌کند که رسماً مراحل خروج از گروه تیم های سوپرلیگ را که در مسیر توسعه‌ی این پروژه هستند، تصویب کرده است."

بقیه‌ی باشگاه های انگلیسی هم بیانیه‌ای مشابه دادند و از سوپرلیگ درخواست خروج داده و کنار کشیده اند.

بدین ترتیب به نظر می‌رسد که شاهد یک دو قطبی در میان تیم های بزرگ فوتبال خواهیم بود و اوضاع در فوتبال اروپا بسیار به هم ریخته است و باید دید که در نهایت چه اتفاقاتی در این قضیه رخ خواهد داد.

پرز قرار بود به زودی یک مصاحبه‌ی دیگر داشته باشد اما آن هم لغو شد. به نظر می‌رسد که فشار ها بر روی باشگاه منچسترسیتی اثر گذاشته اند و سران این باشگاه تصمیم به خروج از سوپرلیگ گرفته اند چرا که یوفا از سیاستمداران هم استفاده کرد و نخست وزیر انگلیس یعنی بوریس جانسون اعلام کرد که با سوپرلیگ مخالف است و تلاش کرد تا روی باشگاه های انگلیسی اثر بگذارد. همین مسئله موجب شد که در ابتدا منچسترسیتی و سپس سایر تیم های انگلیسی از سوپرلیگ خارج شوند.

به طور غیر رسمی خبر کناره گیری تیم های اسپانیایی و ایتالیایی هم از سوپرلیگ آمده است و به نظر می‌رسد که به زودی به طور رسمی خبر کناره گیری این تیم ها را هم شاهد باشیم.

به نظر می‌رسد با این اوضاع پروژه سوپرلیگ شکست خورده است و پایان آن را باید اعلام کرد البته شاید اتفاقات دیگری هم رخ دهد. باید دید!

1470