چه کسی در جنگ یوفا و سوپرلیگ میانجیگری خواهد کرد؟

چه کسی در جنگ یوفا و سوپرلیگ میانجیگری خواهد کرد؟

پایگاه خبری فوتبالی - در سال 2019 ، یوفا تمایلی نداشت که ناصرالخلیفی به عنوان نماینده اتحادیه باشگاه های اروپا عضو کمیته اجرایی شود. مدیر پی اس جی پس از خریدهای گرانقیمتی نظیر نیمار و امباپه شهرت خوبی در فوتبال اروپا نداشت و از سویی هر سال لب مرز قوانین دور زدن فیرپلی مالی قرار داشت. اما دو سال بعد و در میانه بحران کرونا، این مرد قطری به یکی از مردان کلیدی در زمینه آشتی دادن یوفا با سوپرلیگ تبدیل شده است.

به گزارش فوتبالی، اکیپ گزارش داده است که شیخ قطری می تواند نقشی کلیدی در نزدیک کردن مواضع یوفا با سوپرلیگ داشته باشد. دیروز الخلفی با چفرین رئیس یوفا ملاقات کرد تا از او در مورد بازسازی لیگ قهرمانان اروپا حمایت کند. عضو خانواده سلطنتی قطر یکی از نزدیکان رئیس یوفا است و به همین خاطر بود که پیشنهاد اولیه برای حضور در سوپرلیگ را نپذیرفت.

از سویی الخلیفی می خواهد پی اس جی را به یک برند جهانی تبدیل کند و به همین خاطر از این حیث خودش را به 12 تیم حاضر در سوپرلیگ نزدیک می داند. باشگاه پاریسی در سالهای اخیر به یکی از مدعیان قهرمانی اروپا تبدیل شده است و به طور مثال بارسلونا و بایرن مونیخ را از لیگ قهرمانان حذف کردند و به همین خاطر می خواهد که نقش واسطه را در جنگ یوفا و سوپرلیگ داشته باشد تا دو طرف به توافق برسند و بدین ترتیب پی اس جی نیز به جمع تیم های حاضر در سوپرلیگ اضافه شود.

4125