بررسی محکومیت آکادمی کیا توسط کمیته انضباطی هیات تهران/ صغر سنی کار دست مهدوی‌کیا داد

بررسی محکومیت آکادمی کیا توسط کمیته انضباطی هیات تهران/ صغر سنی کار دست مهدوی‌کیا داد

پایگاه خبری فوتبالی- از دیشب که تصویر حکم کمیته انضباطی هیات فوتبال استان تهران درباره محکومیت آکادمی کیا در دو رده سنی به خاطر استفاده از بازیکن صغره سنی منتشر شده خبر آمد که تیم نوجوانان استقلال قهرمان مسابقات آسیا ویژن تهران سال 99 شده است.

به گزارش فوتبالی، بعد از قهرمانی کیا در مسابقات آسیا ویژن تهران، این بحث مطرح شد که یکی از بازیکنان این تیم صغرسنی داشته و با شناسنامه برادر کوچکترش در مسابقات نوجوانان استان تهران بازی کرده است. بازیکنی که گفته می شد ۲۲ سالش است اما در رده سنی زیر ۱۶ سال! تیم آکادمی کیا بازی کرده بود.

در گزارشی که یکماه قبل منتشر کردیم، به این نکته اشاره شد که 5 باشگاه رده سنی نوجوانان نظیر استقلال و تیم پیکان که دوم و سوم شده اند از تیم آکادمی کیا شکایت کرده‌اند موضوعی که واکنش هادی مهدوی‌کیا برادر مهدی مهدوی‌کیا و مدیر باشگاه کیا را پی داشت و او در مصاحبه‌ای با خبرگزاری ایسنا مدعی شد که این هجمه‌ای است که علیه تیم او ایجاد شده تا آبروی باشگاه کیا و مهدی مهدوی‌کیا را ببرند. مهدی مهدوی کیا هم در یک لایو با سردبیر یکی از رسانه ها، حتی گریه هم کرد!!! و ادعا کرد این مسایل وصله ناجوری است که به او و تیمش نمی چسبد‌.

حالا و بعد از گذشت حدود 40 روز از این ماجرا، کمیته انضباطی هیات فوتبال تهران درباره شکایت چند باشگاه از باشگاه کیا به خاطر استفاده غیرمجاز از یک بازیکن صادر شده است. بر اساس این رای که متن آن در سایت هیات فوتبال تهران موجود است، پیگیری‌های کمیته انضباطی هیات فوتبال به اینجا رسید که محمدرضا طاهراسماعیل با هویت برادرش یعنی محمدصدرا طاهراسماعیل در این رقابتها به میدان رفته و نه تنها او جدا از جریمه نقدی، محروم هم شده بلکه نتیجه چند بازی تیمهای نوجوانان و جوانان کیا با حریفانش به سود تیمهای شاکی تغییر کرده است.

نکته جالب اینکه بر اساس جدول موجود در سایت هیات فوتبال تهران، جای تیم کیا تغییر کرده و استقلال در صدر جدول قرار گرفته منتهی هیچ خبری مبنی بر قهرمانی استقلال در مسابقات آسیا ویژن تهران اعلام نشده است.

پیگیری‌های خبرنگار فوتبالی نشان می‌دهد با توجه به آنکه رای صادر شده توسط کمیته انضباطی هیات فوتبال تهران قابل تجدیدنظر خواهی در کمیته استیناف این مجموعه است، هیات فوتبال تهران منتظر است ببیند که آیا باشگاه کیا به رای صادر شده اعتراض خواهد کرد و در صورتی که این اتفاق رخ دهد، کمیته استیناف چه رایی درباره این پرونده صادر خواهد کرد. در صورتی که کمیته استیناف هیات فوتبال تهران، رای صادر شده توسط کمیته انضباطی را تائید کند، قهرمانی آسیا ویژن به صورت رسمی به استقلال می‌رسد. البته ظاهرا صغر سنی ثابت شده و در متن رای هم مشخص است که رای در کمیته استیناف هم تایید خواهد شد. تیموری دبیر هیات فوتبال تهران در گفت و گوی کوتاه با خبرنگار فوتبالی ضمن تایید این موضوع اعلام کرد: "تغییر جدول مسابقات بر اساس رای صادر شده توسط کمیته انضباطی صورت گرفته و باید دید باشگاه کیا در مهلت تعیین شده ، پرونده را به کمیته استنیاف خواهد برد یا نه. در صورتی که این اتفاق رخ دهد، رای نهایی پرونده توسط کمیته استیناف صادر خواهد شد."

این رای ضربه بزرگی به اعتبار مهدی مهدوی کیا و البته آکادمی کیا محسوب می شود. مدیریت از راه دور مهدوی‌کیا هم یکی از عواملی است که باعث و بانی این اتفاق است و شاید اگر او در ایران بود چنین اتفاقی به راحتی نمی افتاد. البته دفاع عجیب او از این بازیکن صغر سنی و هماهنگی اش با یکی دو رسانه برای تبرئه شدن در این ماجرا نشان می داد که خود مهدوی کیا در آکادمی کیا می‌دانست چنین اتفاقی افتاده است. متن رای را هم که بخوانید میزان جرایم مشخص است. 

1984