مخالفت بایرن مونیخ با حضور در سوپر لیگ اروپا

مخالفت بایرن مونیخ با حضور در سوپر لیگ اروپا

پایگاه خبری فوتبالی - باشگاه بایرن مونیخ رسما اعلام کرد که آن‌ها، بروسیادورتموند و ردبول لایپزیش در تورنمنت سوپرلیگ شرکت نخواهند کرد. 

به گزارش فوتبالی، روز یک شنبه دوازده تیم از کشورهای انگلستان، ایتالیا و اسپانیا موافقت خود را با حضور در سوپرلیگ اعلام کردند. حال خیلی از اهالی فوتبال معتقدند این رقابت‌ها فقط به روح فوتبال و رقابتی بودن این ورزش لطمه خواهد زد و حتی هواداران این 12 تیم نیز، موافق برگزاری سوپرلیگ نیستند. 

به نقل از سایت گل، کارل هاینز رومنیگه رئیس باشگاه بایرن مونیخ در بیانیه‌ای تائید کرد که آن‌ها هیچ نقشی در پایه ریزی سوپرلیگ نداشتند و فرمت لیگ قهرمانان و لیگ اروپا را ترجیح می‌دهند. 

"باشگاه بایرن مونیخ هیچ نقشی در پایه ریزی سوپرلیگ نداشته است. ما متقاعد شده‌ایم که ساختار فعلی در فوتبال، پایه قابل اعتماد و مطمئن را تضمین می‌کند. باشگاه بایرن مونیخ از فرمت جدید لیگ قهرمانان اروپا استقبال می‌کند، زیرا ایمان داریم که این، قدم درستی برای پیشرفت‌ باشگاه‌های اروپایی است. اصلاحاتی در دور مقدماتی و اولیه به وجود آمده که به هیجان و احساس بیشتر در تورنمنت کمک می‌کند. فکر نمی‌کنم که سوپر لیگ، ضررهای مالی باشگاه‌ها را که در دوران پاندمی ویروس کرونا متحمل شده‌اند را جبران کند. به غیر از آن، تمامی باشگاه‌های اروپایی باید متحد بمانند و با یک دیگر همکاری کنند."

4416