ونگر: ایده برگزاری سوپر لیگ به جایی نخواهد رسید

ونگر: ایده برگزاری سوپر لیگ به جایی نخواهد رسید

پایگاه خبری فوتبالی - آرسن ونگر سرمربی سابق آرسنال مخالفت خود را با برگزاری سوپر لیگ اعلام کرد. 

به گزارش فوتبالی، آرسن ونگر که در حال حاضر در فیفا مشغول به کار است، معتقد است هر ایده و طرحی که به اتحاد و یک پارچگی فوتبال ضربه بزند، قطعا به جایی نخواهد رسید. 

به نقل از سایت گل، شب گذشته، تیم‌های بزرگ و سرشناس اروپایی تاسیس سوپر لیگ را رسما اعلام کردند و قرار است که این رقابت‌ها از فصل 2021-22 آغاز شود. تیم‌هایی نظیر آرسنال، منچستریونایتد، منچسترسیتی، تاتنهام، چلسی، لیورپول، یوونتوس، اینترمیلان، آث میلان، رئال مادرید، اتلتیکومادرید و بارسلونا، 12 تیمی هستند که موافقت خود را با حضور در رقابت‌های سوپر لیگ اعلام کرده‌اند. 

ونگر که سابقه 22 سال سرمربی‌گری را روی نیمکت آرسنال دارد به تاک اسپورت گفت: "تمایل دارم که بگویم، این ایده بدی است. فوتبال باید یک پارچه و متحد باقی بماند و این مهم ترین چیز است. فوتبال براساس شایستگی‌های ورزشی و احترام گذاشتن به تاریخی است که از فوتبال اروپا نشات می‌گیرد. من به شخصه اعتقاد دارم که این طرح به جایی نخواهد رسید و شکست خواهد خورد. نمی‌دانم دقیقا در پشت پرده آن، چه می‌گذرد. احساس می‌کنم که ایده خطرناک‌تری پشت آن قرار دارد و تهدید بزرگی برای لیگ برتر انگلیس خواهد بود."

4416