ضدحمله یوفا: تصویب لیگ قهرمانان اروپای جدید با 36 تیم

ضدحمله یوفا: تصویب لیگ قهرمانان اروپای جدید با 36 تیم

پایگاه خبری فوتبالی - کمیته اجرایی یوفا امروز به صورت متفق القول بازسازی و تغییرات در لیگ قهرمانان اروپا از سال 2024 را تائید کرد تا این گونه در مقابل 12 باشگاهی که سوپرلیگ اروپا را تاسیس کرده اند، ضدحمله بزند.

به گزارش فوتبالی، با وجود تهدیدها، دوازده غول فوتبال اروپا تصمیم گرفتند که سوپرلیگ را تاسیس کنند. آنها می دانستند که یوفا قصد تغییرات در لیگ قهرمانان اروپا را دارد و به همین خاطر درست ساعاتی پس از اعلام این خبر، تصمیمشان را اعلام کردند. 

لیگ قهرمانان اروپای جدید به جای 32 تیم با 36 تیم برگزار می شود. مرحله گروهی نیز کاملا حذف می شود. هر کدام از 36 تیم ده بازی را با ده تیم مختلف انجام می دهند و در نهایت تیم ها بر اساس نتایجی که گرفته اند، در یک لیگ 36 تیمی رده بندی می شوند.  تیم های اول تا هشتم مستقیما به یک چهارم نهایی صعود می کنند و تیم های نهم تا بیست و چهارم با هم مسابقه می دهند. تیم های برنده به یک هشتم نهایی چمپیونزلیگ می روند و تیم های بازنده راهی لیگ اروپا خواهند شد.

طبیعتا 12 باشگاه بزرگ اسپانیا، انگلیس و ایتالیا با برگزاری ادامه لیگ قهرمانان اروپا مخالف هستند و به همین خاطر تاثیری در تصویب تغییرات در لیگ قهرمانان اروپا نداشتند.

4125