بیانیه لالیگا: سوپرلیگ را محکوم می‌کنیم

بیانیه لالیگا: سوپرلیگ را محکوم می‌کنیم

پایگاه خبری فوتبالی – لالیگای اسپانیا هم با انتشار یک بیانیه برگزاری سوپرلیگ اروپا را محکوم کرد.

به گزارش فوتبالی، لالیگا در بیانیه‌ای درباره تشکیل سوپرلیگ گفته: لالیگا به شدت درخواست‌های اخیر برای لیگ جداشده، رقابت بین بزرگان در اروپا که به اصول رقبا آزاد و شایستگی‌های ورزشی حمله می‌کند‌ را محکوم می‌کند. امروزه هواداران فوتبال در اروپا میتوانند رویاپردازی کنند که باشگاه‌شان با هر اندازه ای بتواند به اوج برسد و آنجا رقابت کند. لالیگا از این سنت فوتبال برای همه دفاع می‌‌کند. مفهومی که ۱۲ باشگاه به جریان انداخته‌اند رویاها را نابود می‌کند و درها را به روی فوتبال اروپا می بندد و تنها به عده‌ای کم فرصت می‌دهد.

در ادامه این بیانیه آمده: لالیگا افتخار می‌کند که تاریخی ۹۰ ساله بر مبنای رقابتی بر اساس لیاقت داشته. میلیون‌ها هوادار در سر تا سر دنیا ۴۲ باشگاه در لالیگا و لالیگا بانک (دسته دوم) را پیگیری می‌کنند. موفقیت در برگزاری رقابت‌ها به فوتبال کمک کرده تا نقشی کلیدی در اقتصاد اسپانیا داشته باشد و برای ۲۰۰ هزار نفر شغل ایجاد شود.

در قسمت پایانی این بیانیه بلند بالا هم آمده: از تمام تمهیداتی که در اختیار داریم استفاده می‌کنیم و با همه ذی‌نفعان تلاش می‌کنیم تا از تمامیت و آينده فوتبال اسپانیا در راه حفظ منافع فوتبال دفاع کنیم.

1101