ادامه مخالفت با سوپرلیگ؛ از فرگوسن تا اتحادیه باشگاه‌های اروپا

ادامه مخالفت با سوپرلیگ؛ از فرگوسن تا اتحادیه باشگاه‌های اروپا

پایگاه خبری فوتبالی - باشگاه های بزرگ و متمول اروپایی به دنبال این هستند که جدای از یوفا تورنومنتی به اسم سوپرلیگ اروپا را راه اندازی کنند و در آن به رقابت بپردازند و فرمت آن کاملا از لیگ قهرمانان اروپا متفاوت باشد. این کار از نظر مالی برای باشگاه های بزرگ بسیار سودآور خواهد بود اما به طور کلی انتقادات زیادی به این طرح وارد شده است.

به گزارش فوتبالی، رئال مادرید، بارسلونا، منچستریونایتد و سایر تیم های بزرگ در 5 لیگ معتبر اروپایی از تیم هایی هستند که موافق شکل گیری سوپرلیگ بوده و می‌خواهند در این تورنومنت حاضر شوند اما مخالفت هایی رسمی و غیر رسمی با شکل گیری این تورنومنت وجود دارد.

از جمله‌ی مشهور ترین افرادی که با تشکل سوپرلیگ مخالفت کرده است می‌توان به سر الکس فرگوسن اشاره کرد. او که سالیان سال سرمربی منچستریونایتد بود اکنون معتقد است که این کار باعث می‌شود که خاطرات دور و دراز اروپایی و لیگ قهرمانان اروپا از بین برود و جذابیت و اصالتی که در چمپیونزلیگ با وجود باشگاه های کوچک و بزرگ اروپایی وجود داشته، نیست و نابود شود.

از طرفی اتحادیه باشگاه های اروپا هم به طور رسمی بیانیه داده است و با تشکیل سوپر لیگ مخالفت کرده است. در مهم ترین بخش از این بیانیه آمده است:" اتحادیه باشگاه های اروپا، نماینده ۲۴۶ باشگاه اروپایی، تعهد خود را نسبت به بهبود مسابقات تحت نظر یوفا اعلام کرده و به دنبال تغییر فرمت مسابقات اروپایی از سال ۲۰۲۴ است و به طور جدی مخالفت خود را با تشکیل سوپرلیگ اروپا اعلام می‌کند."

1470