دقت بی‌نظیر VAR در رد گل رئال مادرید؛ کجای ماریانو در آفساید بود؟

دقت بی‌نظیر VAR در رد گل رئال مادرید؛ کجای ماریانو در آفساید بود؟

پایگاه خبری فوتبالی - در بازی رئال مادرید و ختافه در این هفته از رقابت های لالیگا، رئال مادرید خیلی زود به گل رسید اما این گل آفساید اعلام شده و توسط داور ویدیویی یا همان VAR رد شد. در تصویری که VAR منتشر کرد، مشخص است که این آفساید بسیار میلیمتری بوده است و دقت سیستم هایی که برای داوری ویدیویی مورد استفاده قرار می‌گیرد، بسیار بالاست.

به گزارش فوتبالی، در واقع به نظر می‌رسد که تنها کتف ماریانو دیاز در آفساید بوده است و این قسمت از بدن هم مشمول قانون آفساید می‌شود چرا که به طور معمول، دست های در حال حرکت در آفساید به حساب نمی‌آیند اما کتف یک بازیکن از آن قسمت هایی از بدن است که مثل دست ها در حال حرکت نیست و ثابت است، بنابراین قرار داشتن کتف در آفساید موجب آفسایدگیری از سوی کمک داور می‌شود.

ماریانو دیاز بسیار میلیمتری در آفساید بود و تنها کتف او در آفساید بود و تشخیص چنین صحنه‌ای توسط انسان بسیار دشوار است اما VAR در ایگونه مواقع به کمک داوری آماده و تصمیم صحیح را اتخاذ می‌کند.

البته در برخی موارد هم انتقاداتی از تصمیم گیری های VAR و به خصوص روی صحنه های مشکوک به پنالتی شده است اما در این صحنه تصمیم داوری درست بود.

1470