نیش و نوش‌های شجاع در پیراهن سفید + عکس

نیش و نوش‌های شجاع در پیراهن سفید + عکس

پایگاه خبری فوتبالی- شجاع خلیل‌زاده در شبی که خود را بین عکس تیمی حریف جای داد، سه بار مقابل تیم قرمزپوش  تسلیم شد تا با ناکامی زمین را ترک کند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، تقابل شجاع با پرسپولیس، همان چیزی بود که مدت‌ها دل‌مشغولی خاصی برای هواداران پرسپولیس ایجاد کرده بود. بسیاری از آن‌ها امیدوار بودند که در مقابل مدافع سابق به برتری برسند و قدرت تیمی‌شان را به این بازیکن که در نقل و انتقالات ابتدای فصل راهی الریان شده بود، نشان دهند.

چند ساعت مانده به شروع مسابقه، شایعه حضور خلیل‌زاده در عکس تیمی قرمزها فضای مجازی را پُر کرد و واکنش‌هایی اغلب منفی به این ماجرا دیده شد. اما هم‌تیمی‌های اسبق شجاع اجازه دادند تا مدافع شماره 3 وارد عکس تیمی شود و نفر دوازدهم با لباس متفاوت لقب بگیرد. تصویر عکس تیمی، زمانی منتشر شد که الریان با یک گل از پرسپولیس پیش بود و حتی رسانه‌های هواداری استقلال نیز با کلیدواژه باخت قرمزها مقابل خلیل‌زاده مشغول کری‌خوانی بودند اما ناگهان ورق برگشت و در اثر عوض شدن نتیجه، بازار کری‌خوانی هم به اتهام‌های عجیب و غریب تغییر یافت.

آن‌ها که شجاع را متهم به کم‌کاری مقابل پرسپولیس می‌کردند، حضور او در عکس تیمی را سند خود قرار می‌دادند و می‌گفتند که او روی هر سه گل پرسپولیس مقصر بوده. نکته جالب این‌که دو سال پیش ژاوی ارناندس نیز در دیدار با پرسپولیس، با قرمزها عکس یادگاری انداخت و در عکس تیمی آن‌ها حضور داشت اما این بار ورود یک بازیکن از تیم قطری، جنجال‌ساز شده بود.

داستان شجاع و دیدار با تیم سابق، از همان لحظات پیش از دمیدن سوت، جذاب بود و تا آخرین دقایق نیز به همین شکل ادامه یافت. با برجسته‌کردن قسمت‌هایی از نمایش او، به استقبال روایت این دیدار حیثیتی می‌رویم:

* بازیکنان در تونل ورود به چمن ورزشگاه آماده می‌شوند تا زمان حرکت به سمت زمین فرا برسد. پشت سر چهار داور، شجاع خلیل زاده که پس از سه سال رودرروی پرسپولیس قرار گرفته، به دیدار بازیکنان این تیم می‌رود و آن‎‌ها را در آغوش می‌گیرد. او در روزهای اخیر نیز باتوجه به یکی بودن هتل محل اقامت دو تیم، برخوردهایی صمیمانه با بازیکنان پرسپولیس داشت.

* نوزده دقیقه پس از سوت شروع مسابقه، ارسال عبدالعزیز حاتم روی دروازه با قطع توپ نایف، الریان را به گل نخست رساند. اگر نایف و مدافعان پرسپولیس ضربه سر را نمی‌زدند، شجاع خلیل زاده آماده بود تا زننده گل تیمش باشد اما پس از ورود توپ به دروازه حامد لک، ترجیح می‌دهد که در جشن شادی هم‌تیمی‌هایش شرکت نکند؛ اقدامی مرسوم در فوتبال دنیا.

* دو دقیقه بعد، شجاع که به نظر می‌رسد یارگیر مستقیم شهریار مغانلوست، در سمت چپ تقابلی را با او دارد. عبور شهریار از شجاع، الریان را به دردسر می‌اندازد و مغانلو را در موقعیت تک به تک قرار می‌دهد اما مدافع شماره 3 با سد توپ، مانع از این اتفاق می‌شود. داور خطا می‌گیرد و شجاع با افسوس به این تصمیم احترام می‌گذارد. تلاش او این بود که بدون خطا از مهاجم پرسپولیس توپ‌گیری کند.

* کمتر از دو دقیقه به پایان وقت قانونی بازی مانده. هرجا شهریار مغانلو حضور دارد، شجاع هم دیده می‌شود و به او امان نمی‌دهد. پرسپولیسی‌ها که سه فصل از حضور مدافعی سمج، برخوردار بودند، حالا در تقابل با او به مشکل برخورده‌اند. مغانلو که نمی‌تواند خلیل زاده را دریبل کند، دوباره از این بازیکن یک خطا می‌گیرد؛ احتمالا چاره‌ای هم جز این نداشته.

* یاران خلیل‌زاده موفق به کلین شیت در نیمه اول شدند اما نیمه دوم فرا می‌رسد و مهدی ترابی پشت ضربه کرنر. لحظاتی پیش از ارسال، دوربین واید نشان می‌دهد که شجاع مامور مهار شهریار مغانلوست و نایف کمال کامیابی‌نیا را در نقطه پنالتی گرفته. توپ به دهانه دروازه فرستاده می‌شود، شهریار سد خلیل‌زاده را در مقابل خود دارد اما کمال فرار می‌کند و با یک ضربه سر، گل اول را به ثمر می‌رساند.

* سازنده گل دوم، سیامک نعمتی است. تنها 90 ثانیه پس از گل اول، در شرایطی که شهریار مغانلو این بار به دیگر مدافع الریان سپرده شده، ارسال نعمتی را تبدیل به گل می‌کند. بازبینی صحنه به وضوح نشان می‌دهد که مدافع الریان از مغانلو جا مانده و ارسال توپ هم به شکلی است که کاری از دست خلیل زاده هم برنمی‌آید. در این صحنه شاید او می‌توانست جایگیری بهتری داشته باشد. 

* چند دقیقه بعد و گل بعدی. این بار فرار امید عالیشاه باعث می‌شود تا دروازه الریان برای سومین بار به تسخیر قرمزها در بیاید. داما ترائوره به شکلی عجیب و آماتور از دفع توپ عاجز است و خالد مفتاح هم نمی‌تواند مانع از رسیدن توپ به مغانلو شود. همانطور که در تصویر مشخص است، بازهم شجاع نقشی در این گل ندارد.

* باخت چهار گله، یک آبروریزی بزرگ برای الریان خواهد بود و می‌تواند در آینده شغلی کادرفنی و بازیکنان هم تاثیر بگذارد. در دقیقه 87 فرار علی شجاعی، پرسپولیس را در آستانه زدن گل چهارم قرار می‌دهد. ترائوره جا مانده و شجاع هم از صحنه بسیار دور است اما...

* اما خلیل‌زاده با یک استارت استثنایی جلو می‌آید و توپ را می‌زند. او در این صحنه منجی الریان می‌شود و پنجمین تکل خود در این مسابقه را ثبت می‌کند. آن هم در شرایطی که داما ترائوره، زوج خط دفاعی اش هیچ تکلی نزده! شجاع همچنین در 8 دوئل برنده شد، 3 دفع توپ داشت و یک توپ‌گیری نیز ثبت کرد.

* در وقت اضافه، خلیل زاده روی زمین می‌افتد و آسیب دیدگی‌اش جدی به نظر می‌رسد اما بازیکنان الریان برای زدن گل دوم خود تلاش می‌کنند و توپ را هم بیرون نمی‌زند. با این حال الریانی‌ها از انتقال توپ به خط حمله ناکام می‌مانند و توپ را بیرون نمی‌زنند و پرسپولیسی‌ها هم به محض دریافت توپ، ترجیح می‌دهند که یورش تازه ای را استارت بزنند و البته به شجاع که روی زمین خوابیده نشان دهند که رفاقت و دوستی فقط برای همان زمان قبل از مسابقه و تونل ورزشگاه و عکس تیمی است!

شجاع و پرسپولیس که روزهای خوبی را باهم داشتند، پس از جدایی نه چندان مسالمت آمیز و شکایت پرسپولیس از این بازیکن، دوئل ویژه‌ای را تجربه کردند. شجاع با خوش‌و‌بش ابتدای بازی و حضور در عکس تیمی نشان داد که راه بازگشت را برای خود هموار می‌داند و البته خوب می‌داند که اوضاع در توییتر و اینستاگرام برایش مساعد نیست. به اعتقاد آن‌ها که در شبکه های اجتماعی درباره بازی نوشته‌اند، این نتیجه ثابت کرده که پرسپولیس به بازیکن خاصی وابسته نیست و شجاع با این انتقال، فقط خود را از تیم برنده خارج کرده است.

6641