همه گزینه‌های جانشینی فلیک؛ از ناگلسمن تا آلگری و لوو

همه گزینه‌های جانشینی فلیک؛ از ناگلسمن تا آلگری و لوو

پایگاه خبری فوتبالی - روز شنبه بمب فصل در بوندسلیگا منفجر شد. هانسی فلیک اعلام کرد که دورانش در بایرن مونیخ پس از 18 ماه به پایا رسیده است. این مربی که بایرن را به شش جام رسید، تصمیم گرفته که بعد از یورو هدایت تیم ملی آلمان را به عهده بگیرد. فلیک که بین سالهای 2006 تا 2014 دستیار یواخیم لوو بود حالا سرمربی تیم ملی کشورش خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، پر کردن جای فلیک برای مدیران بایرن مونیخ آسان نخواهد بود. حالا اولیور کان، مدیر اجرایی آینده باشگاه، رومنیگه، مدیر اجرایی و سالیحمیدژیچ مدیر ورزشی باشگاه باید با هم جلسه بگذارند و به نتیجه برسند. گزینه های هدایت بایرن مونیخ در فصل آینده را مرور می کنیم:

یولیان ناگلسمن: پسر نابغه مربیان بوندسلیگا فقط 33 سال سن دارد. او گزینه اصلی هدایت بایرن مونیخ است اما دو مشکل در راهش وجود دارد : اول این که تا 2023 با لایپزیش قرار دارد و از سویی او اخیرا حضورش در بایرن را تکذیب کرده است و اگر بخواهد راهی آلیانس شود باید زیر حرف خودش بزند. در سایت های شرط بندی ، ناگلسمن گزینه اول جانشینی فلیک است.

اریک تن هاگ: مربی هلندی همیشه نامش پیرامون بایرن مطرح شده است. او بین سالهای 2013 تا 2015 در تیم دوم بایرن مونیخ فعالیت می کرد که بعد از آن راهی اوترخت شد و در سالهای اخیر نیز در آژاکس به شهرت رسیده است. او تا سال 2022 با تیم هلندی قرارداد دارد و احتمال جدا شدن از آژاکس کم نیست.

ماسیمیلیانو الگری: مربی ایتالیایی به شدت به بازگشت به مربیگری علاقمند است. او از سال 2019 که از یووه جدا شد به دلیل مسائل شخصی بدون تیم بوده است. یووه، رم، پی اس جی و چلسی با او تماس گرفتند اما نتیجه ای در بر نداشت. البته نکته منفی در موردش این است که تا کنون در خارج از ایتالیا مربیگری نکرده است. او در سالهای 2015 و 2017 با یووه به فینال چمپیونزلیگ رسید.

یواخیم لوو: مربی تیم ملی آلمان پس از یورو از هدایت این تیم کناره گیری خواهد کرد تا پس از 15 سال چالش جدیدی را انتخاب کند. فعلا چیزی در مورد آینده اش مشخص نیست اما اگر پیشنهاد خوبی از بایرن مونیخ به دستش برسد می تواند نظر خود را تغییر بدهد. لوو هم یکی از گزینه های موجود است هر چند که احتمال حضورش در بایرن خیلی کم است.

رالف هاسنهوتل:  سرمربی فعلی ساوتهمپتون با عملکرد خوبش نگاه های زیادی را به خود جلب کرده است. سبک فوتبالش و محبوبیتش در میان بازیکنان تیمش باعث شده تا آینده درخشانی پیش رویش باشد. او تا سال 2024 با تیم انگلیسی قرارداد دارد هر چند که اگر بایرن به سراغش برود خیلی بعید است که جواب رد بدهد. مربی اتریشی در تیم دوم بایرن از دوران فوتبالش کناره گیری کرد. قبل از شروع کارش در لیگ انگلیس در فوتبال آلمان کار کرده و بین سالهای 2016 تا 2018 هدایت لایپزیش را به عهده داشته است.

میروسلاو کلوزه: بازیکن لهستانی الاصل اسبق تیم ملی آلمان در حال حاضر کمک مربی بایرن مونیخ است. او هنوز تجربه سرمربیگری را نداشته است و می تواند صاحب یکی از مهمترین فرصت های زندگی خود شود. کلوزه تا پایان فصل با بایرن قرارداد دارد هر چند که انتخابش بعید به نظر می رسد چرا که رابطه خوبی با سالیحمیدژیچ ندارد، بی تجربه است و  حضور در بایرن می تواند برایش بدموقع باشد.

استفان کانتز: ناشناخته ترین گزینه در میان بخش قابل توجهی از هواداران است اما فلیک هم گزینه ناشناخته ای بود. کانتز در حال حاضر سرمربی تیم زیر 21 سال آلمان است و گزینه دوم برای جانشینی لوو پس از فلیک به شمار می رود. جوان های آلمانی را به خوبی می شناسد و در سال 2019 قهرمان یوروی زیر 21 سال شده است.

مارک فن بومل: بازیکن اسبق بایرن مونیخ می تواند یک گزینه لحظه آخری باشد. سرمربی اسبق آیندهوون به خوبی بایرن را می شناسد چون پنج فصل در این باشگاه بازی کرده است. با سالیحمیدژیچ و کان رابطه خوبی دارد هر چند که انتخابش کمی زودهنگام و عجولانه به نظر می رسد و بعید است که بایرن به سراغ او برود.

کریستین اشترایش:  این مربی از سال 2011 در فرایبورگ حضور دارد و شایعاتی در مورد حضورش در تیم ملی آلمان هم مطرح شده است. تا 2022 با فرایبورگ قرارداد دارد و 351 بازی هدایت تیم آلمانی را به عهده داشته است. 

البته این نفرات تنها گزینه های مطرح شده برای جانشینی بایرن نیستند بلکه پیتر بوژ (آخرین تیمش لورکوزن بود)، برونو لابادیا (در ژانویه از هرتابرلین اخراج شد) و رالف رانگنیک (گزینه اصلی هدایت آینتراخت در فصل آینده)، اولیویر گلاسنر (سرمربی فعلی ولفسبورگ) نیز بقیه گزینه های مطرح شده هستند.

4125