رحمانی در گفت و گو با فوتبالی: از تیم عوض کردن متنفرم/ دوست نداشتم در ایران بمانم

رحمانی در گفت و گو با فوتبالی: از تیم عوض کردن متنفرم/ دوست نداشتم در ایران بمانم

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکن ایرانی تیم دالکورد سوئد از علاقه اش برای حضور در این تیم صحبت می کند.

به گزارش فوتبالی، یک فصل است که بختیار رحمانی از فوتبال ایران دور است. این بازیکن نیم فصل را در آذربایجان توپ زد و حالا سوئد را به عنوان مقصد انتخاب کرده است. او می گوید از تصمیم هایی که برای عمر فوتبالی اش تا به الان گرفته هرگز پشیمان نیست.

از صمیم قلب دالکورد را دوست دارم

خیلی خوشحال هستم که بعد از چند ماه که منتظر ویزا بودم تا به سوئد و تیم دالکورد بیایم بالاخره این اتفاق افتاد. چند سال بود قرار بود به این تیم بیایم ولی هربار به نحوی قسمت نمی شد ولی دوست داشتم به اینجا بیایم تا به اهدافی که در این تیم دارم برسم و امسال اتفاق افتاد و کمی هم دیر شد و تنها سه جلسه تمرین و بعدش بازی کردم و چند ماه نیز انفرادی تمرین می کردم. امیدوارم خدا کمکم کند و به چیزهای که می خواهم برسم. من از صمیم قلبم تیم دالکورد را دوست دارم. 

دوست نداشتم در ایران بمانم

چندسالی بود دوست نداشتم در ایران بازی کنم. به هر حال برای لژیونر شدن کمی دیر بود. اگر بازیکن در سن کم برود خارج بازی کند خیلی بهتر است. البته سن من بالا نیست و ۲۹ سالم است و من در این دوسال تلاش کردم خارج از ایران بازی کنم چون شرایطی بود که دوست نداشتم بمانم. هرچند بعضی تیم ها لطف داشتند. چیزی که مهم بود خانواده ام بود و به خاطر آن ها می خواستم در خارج از ایران بازی کنم و خدا را شکر مردم سوئد هم خیلی به من لطف دارند.

صادق بودم و از ابتدا گفتم جدا می شوم

قبل از اینکه به آذربایجان بیایم با دالکورد حرف زده بودم و در قراردادم مشخص کرده بودم که نیم فصل جدا می شوم. چند بازی هم در باکو انجام دادم و جا دارد از آن ها تشکر کنم. سباییل مربی و بازیکنان خوبی داشت ولی آنجا هدف من نبود چون از قبل هم با دالکورد صحبت کرده بودم و باید از مدیر سباییل آذربایجان بابت همکاری اش با من تشکر کنم. اینکه آدم صادق باشد خیلی خوب است و من قبلش گفتم شاید از سباییل بروم وآن ها نیز گفتند مشکلی نیست. آن ها از جدایی من ناراحت شدند و من هم ناراحت شدم اما قول داده بودم به تیم خودم بیایم.

تمام کرد های دنیا پیگیر دالکورد هستند

در اروپا تیم دالکورد از نامش پیداست که یک تیم کردی است اما همه بازیکنان ما کرد نیستند اما روسای باشگاه کرد هستند. ما از آرژانتین، آفریقا و بوسنی بازیکن داریم. یکی دو بازیکن ایرانی هم که در سوئد بزرگ شدند داریم. دالکورد تیمی است که همه مردم کرد دوستش دارند و به این دلیل اینجا را انتخاب کردم که اکثر مردم هم زبان این درخواست را از من داشتند. کرد های عزیز خیلی دوست داشتند من به اینجا بیایم و من هم از صمیم قلب این موضوع را می خواستم. تمام کردهای دنیا پیگیر این تیم هستند و انشاالله بتوانم به اهدافم در اینجا برسم.

در دو بازی عقب افتادیم ولی بردیم

خدا را شکر در اولین بازی که برای دالکورد به میدان رفتم پیروز شدیم و گل هم زدم و دومین برد دالکورد هم روز گذشته کسب شد. دو بازی اخیر ما بسیار سنگین بود ولی ما در دو بازی عقب افتادیم ولی خوشبختانه بعدش برنده شدیم. تیم خوبی داریم ولی باید در کار دفاعی بیشتر تمرکز کنیم تا وضعیت مان از الان هم بهتر شود و خدا را شکر می‌کنم که بازی روز گذشته را بردیم.

از تغییر متعدد تیم متنفر بودم اما...

من اگر به گذشته برگردم از هیچ تصمیمی که برای فوتبالم گرفتم پشیمان نیستم. به شخصه از تیم عوض کردن های زیاد متنفرم و اصلاً بازیکنی نبودم که مدام بخواهم تیم عوض کنم ولی فرهنگ و رفتار و شخصیت برخی از آدم ها در زندگی فوتبالی من تاثیر گذاشت. وقتی در لیگ ایران بازی می‌کنی تمام دغدغه های دنیا را داری و من به جایی رسیدم که دوست نداشتم در ایران بازی کنم. من تا می آمدم در یک تیم جا بیفتم شرایط به کل عوض می شد. از کسی گله ای ندارم اما این اتفاقات ناخواسته افتاد و از خودم خورده ای ندارم و همیشه هم خدا را شکر کردم. البته برای من مهم نبود چه اتفاقی می‌افتد و همیشه گفتم تلاش می‌کنم.

نیاز نیست چیزی را ثابت کنم

بعضی از آدم ها در زندگی من باعث شدند مسیر زندگی ام به یک جایی کشیده شود که تصمیم گیری ها دست خودم نباشد ولی من همیشه خدا را شاکر هستم. در تیم هایی که بازی کردم بهترین تیم های ایران بودند. آن ها عاشق چشم و ابروی من نبودند که همین طوری من را جذب کنند و به من پول بدهند. نیازی نیست چیزی را ثابت کنم به هر حال بابت هیچ اتفاقی ناراحت نیستم.

در فیلیپین هم بازی کنی به تیم ملی دعوت می شوی

 به خاطر شرایط اقتصادی ایران و وضع سخت موجود که نمی توانستم این شرایط را برای خودم و خانواده ام بپذیرم، قصد نداشتم در ایران بازی کنم. اگر کسی شرایطش را داشته باشد و خارج از ایران بازی کند خیلی بهتر است. چه بسا که الان می بینید بازیکنی که در فیلیپین بازی کند به تیم ملی دعوت می شود این یعنی اینکه لیگ ما خوب نیست. بازیکنی را به تیم ملی دعوت می‌کنند که پنج، شش ماه بازی نکرده و انشاالله که این نگاه برداشته شود اما بازیکنان خیلی خوبی در داخل داریم. احساس می کنم دیدگاه برای بازیکن دعوت کردن به یک مسئله شخصی تبدیل شده است و از لحاظ من زیاد فنی نیست. در هر حال برای دوستانی که در لیگ بازی می کنند و هم برای تیم ملی آرزوی موفقیت دارم.

فولاد تیم ها را در آسیا آزار می دهد

بازی های فولاد را پیگیری می‌کنم. برای این تیم آرزوی موفقیت دارم. سبک بازی فولاد در آسیا خیلی بیشتر از لیگ ایران جواب می دهد. با توجه به شناختی که از بازیکنان و این سبک فوتبال فولاد دارم و چون من چندین دوره در آسیا حضور داشتم، شک ندارم که با توجه به توانایی و میزان دوندگی تیم فولاد این موضوع خیلی به آنها کمک می‌کند و انشاالله که در تمام بازی ها بتوانند ریکاوری خوبی داشته باشند و حتما هم با حضور جواد نکونام همینطور است. من حس خیلی خوبی دارم. من فکر می کنم فولاد بتواند در لیگ قهرمانان آسیا نتایج درخشانی بگیرد. بازی های آسیایی سخت است و این را به خوبی می‌دانم ولی سخت‌ترین حریف شان تیم السد بود که با نتیجه تساوی تمام شد و انشاءالله در ادامه راه موفق باشند. من شک ندارم که فولاد می تواند موفق باشد. احساس فوق العاده خوبی به پیروزی فولاد در برابر الوحدات دارم و برای این تیم آرزوی موفقیت می کنم و شک ندارم با مجموعه ای که فولاد دارد به مراحل خیلی خوبی می رسد و با توجه به شناختی که از بازیکنان و کادرفنی آقا جواد دارم حتما می توانند در آسیا تیم ها را آزار دهند. به آن ها تبریک و خسته نباشید می گویم. اوایل کار در آسیا سخت است به خصوص اینکه خیلی از بازیکنان تجربه بازی آسیایی را نداشتند ولی باید به آقا جواد و تمام دوستان حاضر در فولاد تبریک بگویم انشالله به مراحل بالاتر برسند و موفق باشند.

همیشه قلبم با فولاد است 

به هرحال با بودن آقای نکونام و بازیکنان با کیفیت فولاد این تیم می تواند کارهای درخشانی انجام دهد و به مراحل بالاتر برسد. برایشان از صمیم قلبم آرزوی موفقیت دارم. بازیکنان فولاد با قلبشان بازی می کنند. این سبک بازی در آسیا خیلی جواب می دهد و شک ندارم موفق خواهند شد. من خاطرات خوشی با فولاد دارم و همیشه قلبم با این تیم است و انشالله در لیگ و آسیا بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

از استقلالی های خوزستان ممنونم

۲۰ روز را در کنار استقلال خوزستان تمرین می‌کردم و جا دارد از امیر خلیفه اصل و مسئولین باشگاه تشکر کنم. قبل از اینکه به تیم دالکورد بپیوندم با آنها تمرین می‌کردم. با امیر خلیفه عزیز در فولاد همبازی بودم و برایش آرزوی موفقیت می‌کنم. استقلال خوزستان بازیکنان خیلی خوبی دارد. بچه ها واقعا فوق العاده هستند. دلم برای آنها تنگ شده است. انشالا که بتوانند به لیگ برتر صعود کنند. بابت چند روزی که کنار هم بودیم جا دارد از مسئولین استقلال خوزستان و امیر خلیفه عزیز تشکر کنم.

1122