اتلتیک بیلبائو 0-4 بارسلونا؛ کاتالان‌ها در 12 دقیقه، نسخه بیلبائو را پیچیدند

اتلتیک بیلبائو 0-4 بارسلونا؛ کاتالان‌ها در 12 دقیقه، نسخه بیلبائو را پیچیدند

پایگاه خبری فوتبالی - شاگردان رونالدو کومان به اولین قهرمانی در این فصل دست پیدا کردند. 

به گزارش فوتبالی، از ساعت 00:00 یک شنبه شب، دو تیم اتلتیک بیلبائو و بارسلونا از چهارچوب فینال جام حذفی اسپانیا (کوپا دل ری) به مصاف هم رفتند. این دیدار برای هر دو تیم اهمیت بسیار ویژه‌ای داشت. بارسا می‌خواست با قهرمانی در این تورنمنت، کمی از فشار انتقادات در هفته‌های اخیر را بکاهد . 

در این دیدار بارسلونا مالک مطلق توپ و میدان بود. آن‎‌ها در نیمه اول حدود 80% مالکیت توپ را در اختیار داشتند و به نوعی، حتی اجازه نفس کشیدن هم به بازیکنان بیلبائو نمی‌دادند. بارسلونا در نیمه اول، حملات متعددی را سمت دروازه بیلبائو طراحی کرد، اما هیچ کدام نتیجه نداد تا دو تیم در نیمه اول با تساوی بدون گل به رختکن بروند. 

در نیمه دوم، بارسلونا طوفانی تر از نیمه اول کار را آغاز کرد. آن‌ها سرانجام در دقیقه 60 موفق شدند توسط آنتوان گریزمن، گل اول را به ثمر برسانند. در دقیقه 62، فرانکی دی یونگ اختلاف را دو برابر کرد. تنها 6 دقیقه پس از گل دوم، لیونل مسی گل سوم را زد تا شوک اساسی به بازیکنان و اعضای کادرفنی بیلبائو وارد شود. حملات بارسلونا ادامه داشت و در دقیقه 72، لیونل مسی گل دوم خود و چهارم آبی‌اناری‌ها را به ثمر رساند و به نوعی تیر خلاص را به پیکر بیلبائو زد.. این دیدار در نهایت با نتیجه 0-4 به سود بارسلونا به پایان رسید تا رونالد کومان در اولین فصل حضورش در نیوکمپ به جام برسد. 

4416