برجلو: در سایپا بدشانسی آوردیم اما فرآیند خوبی پیاده کردیم/ صلاح بود استعفاء بدهم

برجلو: در سایپا بدشانسی آوردیم اما فرآیند خوبی پیاده کردیم/ صلاح بود استعفاء بدهم

پایگاه خبری فوتبالی- مربی تیم فوتبال سایپا گفت: در سایپا بدشانسی آوردیم اما فرآیند و مکتب خوبی را پیاده کردیم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، کاظم برجلو درباره استعفای خود از مربیگری تیم فوتبال سایپا اظهار داشت: با توجه به استعفای ابراهیم صادقی تصمیم گرفتم از سایپا جدا شوم زیرا همه جا رسم و صلاح بر این است که اگر یک سرمربی از تیمش جدا شود دستیارانی هم که برای خودش انتخاب کرده استعفا بدهند. 

وی درباره دلیل نتیجه نگرفتن تیم سایپا در زمان سرمربیگری ابراهیم صادقی گفت: فرآیند و مکتب خوبی را در سایپا پیاده می‌کردیم و تغییری را در این تیم با معرفی نفرات جوان به فوتبال ایران به وجود آوردیم. اکنون می‌بینید 10 فوتبالیست جوان از سایپا در تیم ملی امید ایران عضویت دارند. همین امسال هم نفراتی مثل طاها شریعتی، امید دُرّه، مهیار جباری و چند بازیکن دیگر که جزو نفرات جوان ما بودند. از سوی ابراهیم صادقی و کادر فنی‌اش به فوتبال ایران معرفی شدند. 

مربی سابق سایپا  ادامه داد: ابوالفضل جلالی از همین مکتب بزرگ شد، پرورش یافت و اکنون به تیم بزرگسالان ایران دعوت می‌شود. شک نکنید در سال‌های آینده تعداد این بازیکنان جوان بیشتر می‌شود اما نتیجه دادن یک فرآیند و تغییر همیشه زمان‌بر است. برای نتیجه رسیدن یک کار جدید نیاز به زمان دارید. آرام آرام به مرحله تطبیق می‌رسید و پس از آن هم باید خود را ارتقا داده و پیشرفت کنید. این هم پروسه‌ای 3 ساله تا 5 ساله است.

برجلو اضافه کرد: فرآیند تیم سایپا طبق آنچه می‌خواستیم شکل گرفته بود. هدف‌مان احیای کارخانه بازیکن سازی در سایپا بود. اگر به کل تیم‌های لیگ برتری نگاه کنید تعداد زیادی از بازیکنان را می‌بینید که در جوانی‌شان عضو سایپا بوده‌اند. نمونه هم زیاد است. به صورت نمونه برای اولین‌بار در فوتبال ایران علی قلی‌زاده از نوباوگان کار خود را در سایپا شروع کرد. از 8-9 سالگی در این باشگاه بود و تیم ملی را در تمام رده‌های سنی را پشت‌سر گذاشت و در نهایت به تیم ملی بزرگسالان رسید و لژیونر شد.

وی افزود: هدف ما ادامه همین روند در سایپا بود. فرآیند خوبی را پیگیری می‌کردیم اما قبول کنید جایی هم بدشانسی آوردیم در بازی با نساجی اگر داور در دقیقه 87 پنالتی ما را می گرفت مقابل حریف مستقیم خود به پیروزی می‌رسیدیم. در 2 بازی دقایق 94 و 98 گل خورده و برد را از دست دادیم. اگر در همین سه مسابقه با برد بیرون می‌آمدیم، اکنون شرایط‌مان خیلی متفاوت بود.

مربی سابق تیم فوتبال سایپا اضافه کرد: سایپا تیم جوانی است و اگر در رتبه بهتری قرار می‌گرفت در ادامه مسابقات هم با روحیه خوبی به زمین می‌رفت اما بدشانسی‌های زیادی آوردیم. مربیان بزرگ دنیا هم بارها گفته‌اند شانس 15 تا 20 درصد در فوتبال دخیل است. سازندگی و پرورش بازیکنان اخلاق‌مدار و حرفه‌ای که از لحاظ اخلاقی هم موجه باشند در دستور کادر فنی سابق سایپا قرار گرفت. اگر بدشانسی نمی‌آوردیم با 2-3 برد اکنون کارمان را در این تیم ادامه داده و داستان به اینجا نمی‌رسید.

دستیار ابراهیم صادقی درباره اینکه آیا این مربی با تجربه حضور بیش از 22 ساله در سایپا اکنون با جدایی از این تیم می‌تواند در جای دیگری مربی کند، گفت: روی این موضوع شک نکنید. صادقی در سایپا به عنوان یک مربی جوان سازندگی کرد و به نفرات جوانی میدان داد که شاید هیچ مربی چنین کاری انجام نمی‌داد. مهیار جباری که اکنون به تیم ملی امید ایران دعوت می‌شود بازیکنی بسیار با شخصیت و از لحاظ فنی ممتاز است. وی کاپیتان تیم امید پیکان بوده ولی برای حضور در بزرگسالان سایپا تست فنی داد. 

برجلو افزود: شاید خیلی از مربیان جسارت بازی دادن به نفرات جوان را نداشت باشد اما صادقی چنین کاری کرد. خیلی از بزرگان فوتبال در زمان شروع کارمان می‌گفتند با این روند جوان‌گرایی دچار مشکل می‌شوید اما صادقی میدان دادن به جوانان را در فوتبال ما باب کرد. شک نکنید این موضوع در جای دیگری جواب می‌دهد. در سایپا دچار بدشانسی شد و به آنچه در ذهن داشت نرسید اما به آینده فوتبال مملکت امیدوار هستیم تا شاید در شرایط دیگری بتوانیم جوان‌های خوب و پر از پتانسیل را به فوتبال کشورمان معرفی کنیم.

وی درباره اینکه آیا سایپا می‌تواند در لیگ برتر به فعالیت خود ادامه دهد، گفت: این تیم 2-3 بازی راحت پیش‌رو دارد. سال‌ها جوانی خود را در سایپا گذراندم و اکنون هم که در ماه رمضان هستیم دعا می‌کنم نتایج در خور شأن خودش کسب کند.

6641