گرشاسبی: سازمان لیگ به نام اشخاص حقیقی به ثبت رسیده/ قانون منع ورود افراد خارجی پاک کردن صورت مسئله است

گرشاسبی: سازمان لیگ به نام اشخاص حقیقی به ثبت رسیده/ قانون منع ورود افراد خارجی پاک کردن صورت مسئله است

پایگاه خبری فوتبالی- مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس روی خط برنامه وقت اضافه رادیو ایران آمد و در مورد برخی مسائل مربوط به سازمان لیگ و کارگروه چابک سازی و... توضیحاتی را ارائه داد.

به گزارش فوتبالی، حمیدرضا گرشاسبی، مدیرعامل اسبق باشگاه پرسپولیس و رییس فعلی کارگروه چابک سازی سازمان لیگ، در خصوص وضعیت کنونی این کارگروه و جلسات آن توضیح داد: ما تاکنون 2 جلسه تشکیل داده ایم و اسنادی را که در اختیار ما قرار گرفت بررسی کردیم. ما باید با مردم روراست باشیم، سازمان لیگ فعلی به نام اشخاص حقیقی ثبت شده است و تغییر دادنش هم زمانبر است؛ چرا که به سبب بدهی‌های انباشته مالیاتی، تغییر دادن ساختار سازمان لیگ به این آسانی نخواهد بود. ما در حال تلاش و برنامه ریزی برای رفع موانع موجود هستیم و به محض آماده شدن برنامه چابک سازی، ما آن را به صورت یک پکیج تحویل فدراسیون فوتبال خواهیم داد تا در هیات رییسه مطرح شود و در صورت تصویب هیات رییسه، ما تغییرات را اعمال خواهیم کرد. اما در حال حاضر اولویت ما تقویت و ارتقای همین سازمان لیگ فعلی است و این که بتوانیم باشگاه ها را در تعیین سرنوشت خودشان دخیل کنیم.

وی درباره ماجرای ثبت سازمان لیگ به نام اشخاص حقیقی تصریح کرد: به خاطر شرایط AFC، نیاز بود که یک سازمان خصوصی برگزاری مسابقات را برعهده بگیرد و در آن زمان از روی اجبار، سازمان لیگ به نام همان اشخاصی که در فدراسیون بودند ثبت شد که خود آن ها هم گرفتار شدند و به خاطر بدهی مالیاتی حساب هایشان مسدود شد و این بدهی ها که مبلغ کلانی در حدود 100 میلیارد تومان بود، بین آن ها تقسیم شد که با ورود مقامات و وزارت ورزش، جریان به کمیسیون ماده 251 مکرر ارجاع داده شد تا درباره نحوه پرداخت بدهی ها تجدید نظر صورت بگیرد.

وی درباره اینکه آیا به اعمال تغییرات در ساختار سازمان لیگ تا فصل آینده امیدوار است یا خیر، اظهار داشت: اگر هم این اتفاق صورت نگیرد دست کم امیدواریم باشگاه ها بتوانند بیشتر در این سازمان سهیم شوند. ما در کارگروه چابک سازی در حال برنامه ریزی برای این مسئله هستیم و در هر جلسه از یک الی دو تا از باشگاه های باسابقه دعوت می کنیم که حضور یابند و نقطه نظرشان را بیان کنند تا انشالله بتوانیم به یک جمع بندی خوب و شفاف دست پیدا کنیم.

گرشاسبی درخصوص اینکه عزیزی خادم در واقع تصمیم دارد از درآمد سازمان لیگ برای کمک به فدراسیون چشم پوشی کند و این امر ممکن است به ضرر فدراسیون باشد، توضیح داد: دقیقا مشکل همینجاست که چشم طمع فدراسیون همواره به سازمان لیگ بوده و به همین علت باشگاه ها همواره مقابل فدراسیون گارد میگرفتند و آن را امانت دار خوبی نمی دانستند. و لذا رییس فدراسیون تصمیم خوبی اتخاذ کرده است و فدراسیون باید به دنبال درآمدزایی از راه های دیگر باشد؛ نه اینکه دست ببرد در جیب سازمان لیگ که مربوط به باشگاه هاست.

وی درخصوص مشکلات متعدد در برنامه ریزی سازمان لیگ و کمیته مسابقات و به هم ریختگی زمان برگزاری بازی ها و مشخص نبودن تکلیف برگزاری سوپرجام و... عنوان کرد: یکی از اهدافی که ما در کارگروه دنبال میکنیم، ایجاد سازمان لیگ حرفه ای فقط برای لیگ برتر و لیگ یک است که باید دید قابلیت عملی شدن را دارد یا خیر. و اینکه بتوانیم لیگ های دسته های دیگر را از سازمان لیگ جدا کرده و به بخش خصوصی واگذار کنیم. بازنگری آیین نامه و اساسنامه مسابقات در برنامه ما قرار دارد. یکی از مسائل آزاردهنده موجود، برگزارشدن مسابقات لیگ به طور همزمان است که باعث عدم استفاده حداکثری از اسپانسرینگ می شود. حتی مسئولان صدا و سیما نیز گله داشتند که چرا مردم نباید بتوانند بهتر بازی ها را تماشا کنند. این مسائل همه در کارگروه مطرح می شود و به دنبال رفع آنها هستیم.

مدیرعامل اسبق پرسپولیس درباره بحث بیمه از کارافتادگی بازیکنان و مربین که در برنامه عزیزی خادم قرار داشت، تصریح کرد: اگر فدراسیون بتواند به درآمدهای که حقش است برسد، این مسئله چندان دور از ذهن نخواهد بود. اما دخالت های نابجایی که در کارهای یکدیگر صورت میگیرد باعث می شود هیچکس به درستی نداند درآمدهای فدراسیون چقدر بوده است. بنابراین اگر باشگاه ها در سازمان لیگ دخیل باشند، بهتر می توانند حق خودشان را بگیرند و بدون دخالت فدراسیون و وزارت ورزش، مستقیما با اسپانسر در ارتباط باشند.

گرشاسبی در پایان درخصوص ماجرای لغو قانون ورود بازیکنان و مربیان خارجی به فوتبال ایران که اخیرا توسط عزیزی خادم مطرح شده بود، عنوان کرد: تصویب این قانون بزرگترین اشتباه بود. باشگاه های ما هم اکنون در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند. ما چرا نباید بتوانیم آنها را تقویت کنیم؟ خودمان دست و پای باشگاه هایمان را بسته ایم، درحالی که سایر تیم ها از کل جهان بازیکن میگیرند و به جنگ ما می آیند. ما نباید صورت مسئله را پاک کنیم، بلکه باید با باشگاه های خاطی که قرارداد درست با افراد خارجی نمی بندند و یا به تعهداتشان عمل نمی کنند، برخورد کنیم. این ها همه جزو برنامه های ما است و امیدواریم که بتوانیم تغییرات لازم را ایجاد کنیم.

7474