نظر مهدوی‌کیا درباره طارمی؛ لالیگا مقصد بعدی اوست

نظر مهدوی‌کیا درباره طارمی؛ لالیگا مقصد بعدی اوست

پایگاه خبری فوتبالی- بخشهای مهم مصاحبه روزنامه همشهری با مهدی مهدوی‌کیا را برایتان انتخاب کردیم. بازیکن سابق تیم ملی حرفهای جالبی درباره مهدی طارمی و گل زیبای این بازیکن به چلسی زده است:

  •  در اینکه مهدی طارمی یک استعداد است شکی نیست. ولی باید تأسف خورد به حال فوتبال ایران و سیستم استعدادیابی‌اش که چنین بازیکنی تازه بعد از خدمت سربازی، در فوتبال ایران مطرح می‌شود، تازه آن هم در لیگ یک. ما باید این استعداد را در 11سالگی کشف می‌کردیم، 6 ، 5 سال آموزش درست به او می‌دادیم، بعد می‌دیدیم توانایی‌هایش چند برابر می‌شود.  
  • استانکو  سرمربی کروات پرسپولیس و تیم ملی ایران در دهه 70 همیشه می‌گفت اوج پختگی یک فوتبالیست و ایده‌آل‌ترین شرایطی که دارد، بین 27 تا 31 سالگی است. مهدی در این سن، تجربه خوبی کسب کرده و بدنش همچنان آماده است. به‌ نظر من مهدی الان در اوج است. در یکی دو سال آینده باید یک جهش دیگر هم بکند. ان‌شاء‌الله به یک لیگ بهتر و یک تیم بهتر برود.

  • لیگی که سبکش به پرتغال نزدیک است، لیگ اسپانیاست. آنجا هم بازیکن‌هایش تکنیکی هستند، فرهنگ‌ها هم نزدیک به هم هستند. می‌تواند قدم بعدی‌اش اسپانیا باشد. لیگ انگلیس شرایطش فرق می‌کند، آلمان هم همینطور. بعد از اسپانیا، شاید فرانسه هم نزدیک باشد به چیزی که مهدی طارمی دنبالش است. البته من فکر نمی‌کنم پورتو اجازه بدهد مهدی به راحتی جدا شود.
    1984