شرایط متفاوت پرسپولیس و الوحده در لیگ داخلی و آسیا

شرایط متفاوت پرسپولیس و الوحده در لیگ داخلی و آسیا

پایگاه خبری فوتبالی- شاگردان یحیی گل محمدی در شرایطی وارد فصل تازه لیگ قهرمانان می‌شود که شرایط روانی نسبتاً مساعدی بر تیم حاکم است و آرامش نسبی در تیم وجود دارد.

به گزارش فوتبالی، قرمزها که حالا صدر جدول لیگ برتر را هم از سپاهان پس گرفته‌اند و با وجود رقابت نزدیک با مهم‌ترین رقیب‌شان در راه قهرمانی این فصل لیگ برتر حداقل می‌دانند که دیگر از شاگردان محرم نویدکیا نیستند.

برعکس پرسپولیس، الوحده نه در امارات و نه در آسیا به افتخار بزرگی نرسیده است. از آخرین قهرمانی این تیم در لیگ امارات بیش از 10 سال می‌گذرد. آنها فصل قبل در رتبه چهارم جدول لیگ داخلی‌شان قرار گرفتند اما امسال اوضاع برایشان بدتر هم هست چرا که در نیمه پایینی جدول حضور دارند و بعید است در سه بازی باقیمانده از این فصل شرایطی بهتر پیدا کنند.

از حضور یحیی گل محمدی در پرسپولیس بیش از یک سال می‌گذرد و او یک فصل کامل را در لیگ قهرمانان با این تیم گذرانده و به یک موفقیت چشمگیر دست یافته اما تن کاته با تجربه و دنیا دیده با کوله باری از افتخار در دوران دستیاری‌اش موفقیت آسیایی چشمگیری ندارد. 

باشگاه الوحده امارات با وجود اینکه سابقه زیادی در این رقابت‌ها دارد و سال های زیادی در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته است، به جایگاه جالبی در این مسابقات دست نیافته است تا موفقیت آسیایی برای اسماعیل مطر و تیمش یک حسرت باشد.

الوحده در سال های گذشته که در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته معمولا در مرحله گروهی مسابقات از تورنمنت کنار رفته و حتی در برخی دوره ها تنها در پلی آف حضور داشته و پس از آن حذف شده است. آنها یک بار در سال 2007 به نیمه نهایی رسیده و سه سال قبل از آن هم طعم یک چهارم نهایی را چشیده‌اند و بعد از آن بیشتر اوقات درگیر مرحله گروهی بوده و از صعود باز مانده‌اند. 

الوحده فصل قبل با استقلال همگروه بود اما بعد از پیگیری مسابقات در قطر به علت ابتلای بازیکنانش به کرونا از این مسابقات کنار گذاشته شد تا مسابقات آن گروه با سه تیم دنبال شود.

7655