قاسمی: پیکان متضررترین تیم لیگ از داوری است

قاسمی: پیکان متضررترین تیم لیگ از داوری است

پایگاه خبری فوتبالی- کاپیتان تیم فوتبال پیکان اعتقاد دارد که این تیم بیشترین ضرر را از جانب داوری متحمل شده و باید به این مسئله رسیدگی شود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، آرمان قاسمی در خصوص بازی پیکان مقابل گل‌گهر که حواشی زیادی داشت و در نهایتاً منجر به شکست شاگردان مهدی تارتار شد، اظهار داشت: بازی خوب و پایاپایی را به نمایش گذاشتیم و در دقایقی هم به مراتب بهتر از حریف عمل کردیم. دو تیم کارشان را متعادل شروع کردند و بعد از گلی که گل‌گهر با اشتباه داوری به ثمر رساند، در سایر دقایق مسابقه، پیکان سوار بر بازی بود. تنها تفاوت ما در این بازی  اشتباهات داوری بود که اجازه نداد برنده میدان شویم در حالی که حق‌مان کسب سه امتیاز مسابقه بود.

وی در خصوص اعتراض دوباره باشگاه پیکان به اشتباهات داوری در دیدار این تیم مقابل گل‌گهر، گفت: بعد از بازی شاهد اظهار نظر اکثر کارشناسان داوری بودیم که اشاره کردند توپ به دست بازیکن گل‌گهر برخورد کرده و حتی باید کارت زرد هم دریافت می‌کرد. به همین خاطر تنها تفاوت ما با گل‌گهر، گلزنی‌ آنها با اشتباهات داوری روی یک گل خطا بود.

کاپیتان پیکان خاطرنشان کرد: اگر اشتباهات داوری تأثیرگذاری نداشتیم به راحتی با توجه به عملکرد خوب تیم، می‌توانستیم به سه امتیاز بازی دست پیدا کنیم. پیکان با این شرایطی که تاکنون از نظر داوری رخ داده، متضررترین تیم لیگ برتر است. در بازی با استقلال در جام حذفی و لیگ، بازی با پدیده در لیگ و حالا هم این بازی مقابل گل‌گهر به آن اضافه شده است.

قاسمی ادامه داد: اگر این اشتباهات نبود الان پیکان یکی از بالانشینان مسلم جدول لیگ برتر بود و همین اشتباهات که نمی‌گوییم عمدی بلکه سهوی، باعث می‌شود یک تیم با همه سرمایه‌گذاری که می‌کند در خطر سقوط قرار بگیرد یا در کورس قهرمانی، شانس خودش را از دست بدهد. اتفاقات داوری در لیگ بیستم به خصوص در نیم فصل دوم که من به این تیم آمدم، برای پیکان بد رقم خورده و شما یک مورد را پیدا نمی‌کنید که به نفع این تیم باشد.

«داور ما در بازی با گل‌گهر همان داور معروف بازی پیکان مقابل ذوب‌آهن بود که در یک تصمیم عجیب از سیستم VAR موبایلی استفاد کرد و گل ما مردود شد». وی با بیان این جمله اظهار داشت: واقعاً جالب است وقتی سیستم VAR را در کشور نداریم چطور آن را در دو بازی پیکان - ذوب‌آهن و سپاهان - مس رفسنجان استفاده کردند. درست است حق به حقدار رسید، اما وقتی قانون آن را نداریم استفاده از این شیوه نمونه بارز بی‌قانونی است. این داور تخلف کرده بود و باید محروم می‌شد و حالا بعد از آن اشتباه، در بازی ما با گل‌گهر هم داور مسابقه بود که یک گل خطا را پذیرفت و یک پنالتی هم برای ما در محوطه جریمه حریف اعلام نکرد. این اتفاقات اصلاً خوب نیست و نکته جالب هم الفاظی است که در جریان بازی استفاده می‌کرد و به خاطر نبود تماشاگران صدای آن کاملاً قابل شنیدن بود.

کاپیتان پیکان گفت: بازهم روی اشتباهات سهوی داوران تأکید دارم اما باید امکانات خوبی برای این قشر زحمتکش فراهم شود تا تمرکزشان روی شغل اول‌شان یعنی فوتبال باشد. این یعنی درآمد داوران باید با توجه به افزایش قیمت‌ها به نحو مناسبی افزایش پیدا کند تا دیگر دغدغه‌ای برای یک قضاوت خوب نداشته باشند. به همین خاطر جدا از الزام آمدن سیستم VAR به کشور که می‌تواند هم به جامعه داوری و هم به از بین نرفتن حق تیم‌ها کمک کند، باید سیستم تشویق و تنبیه هم در مورد آنها اجرایی شود تا یک داور با اشتباهات زیاد، به راحتی بازی نگیرد.

7474