پیش‌بازی دورتموند - منچسترسیتی؛ حساس و نزدیک

پیش‌بازی دورتموند - منچسترسیتی؛ حساس و نزدیک

پایگاه خبری فوتبالی – دورتموند امشب از ساعت ۲۳:۳۰ در ورزشگاه سیگنال ایدونا پارک میزبان منچستر سیتی خواهد بود.

به گزارش فوتبالی – مشکل اصلی تیم‌هایی چون سیتی و پاری‌سن‌ژرمن که همه چیز برای موففیت دارند اما نمی‌توانند قهرمان لیگ قهرمانان شوند بیشتر ذهنیت آن‌ها است که به نظر می‌رسد کم کم در حال حل شدن است.

انتظار می‌رفت منچستر سیتی در دیدار رفت به راحتی دورتموند را شکست دهد اما نزدیک بود با گل رویس، سیتیزن‌ها در یک دیدار خانگی هم در لیگ قهرمانان برنده نشوند. مانند سال گذشته آن‌ها مدعی اصلی هستند اما استرس و نگرانی بابت عدم حضور در مراحل پایانی همواره گریبان‌گیر بازیکنان این تیم است. سیتی از بازی رفت تا امروز یک شکست مقابل لیدز را تجربه کرده و تا حدودی در شوک است که می‌توان آن را دلیل خوبی بر حواس جمعی آن‌ها دانست. سیتیزن‌ها در دیدار رفت از گلزنی هالند جلوگیری کردند اما او چندان هم دست و پا بسته نبود و پاس گل داد. آیا در بازی برگشت می‌تواند در ورزشگاه خانگی بدرخشد؟

پاسخ این سوال را باید در تفکرات ترزیچ جست و جو کرد. آن‌ها در ۷ بازی اخیر تنها ۲ برد کسب کرده‌اند و از لحاظ روحی خیلی آماده نیستند اما به حال شکست دادن منچسترسیتی یک انگیزه بسیار مهم برای بازیکنان زردپوش است. در بازی رفت دورتموندی‌ها مالکیت را به سیتی واگذار کردند اما با هوش خود توانستند حریف را چندین بار به عقب برانند. دورتموند با توجه به سبک بازی‌اش در دور رفت نشان داد می‌تواند سیتی را حذف کند اما مثل لیورپول از ویژگی خاص همیشگی‌اش محروم است. یعنی حضور تماشاگران.

به طور کلی با توجه به بضاعت بازیکنان شانس سیتی برای صعود بیشتر است اما این بیشتر بودن اصلا درصد بالایی را شامل نمی‌شود.

***
دورتموند اگر در این بازی شکست بخورد تا حدود زیادی پرونده بازی‌های این فصلش بسته می‌شود و تنها دستاوردش سهمیه لیگ اروپا خواهد بود. آن‌ها در بوندسلیگا سومین خط حمله برتر هستند اما آمار دفاعی معمولی دارند. دورتموند اصلا امسال انتظارات را تا این لحظه برآورده نکرده است.

بازی‌های آینده سیتی مقابل چلسی، استون ویلا و تاتنهام (فینال اتحادیه) خواهد بود. یک نیمه پایانی بسیار حساس در انتظار آن‌هاست که می‌تواند با درو کردن جام‌ها همراه باشد.

***
ترکیب احتمالی  دورتموند از نگاه هو اسکورد: هیتز – گریرو – هوملز – آکانجی – مونیه – داهود – امره چان – بلینگهام – رویس – هالند - کناف

ترکیب احتمالی  سیتی از نگاه هو اسکورد: ادرسون – واکر – استونز – دیاز – کانسلو – دی‌بروین – گوندوغان – رودریگو – محرز – سیلوا – فودن

1101