تحول بزرگ بایرن مونیخ؛ احتمال جدایی فلیک و برخی ستارگان قدیمی

تحول بزرگ بایرن مونیخ؛ احتمال جدایی فلیک و برخی ستارگان قدیمی

پایگاه خبری فوتبالی - امباپه، نیمار و سایر ستارگان پی اس جی شب گذشته توانستند قهرمان فصل گذشته لیگ قهرمانان اروپا را از مسابقات امسال حذف کنند. باواریایی ها که هر شش جام فصل گذشته را کسب کرده بودند، حالا در مسیر ویرانی هستند و به نظر می رسد که تحولات بزرگی در راه باشد.

به گزارش فوتبالی، هانسی فلیک پس از اخراج نیکو کوواچ هدایت بایرن مونیخ را به عهده گرفت. این مربی آلمانی توانست با بایرن مقتدرانه جام های داخلی و بین المللی را کسب کند اما اختلافاتش در هفته های اخر با حسن سالیحمیدژیچ مدیر ورزشی باواریایی ها باعث شده تا آینده او روی هوا باشد. فدراسیون فوتبال آلمان مذاکراتی با فلیک داشته تا این مربی را جانشین یواخیم لوو کند. فلیک زمانی دستیار لوو بوده و به خوبی از تیم ملی آلمان شناخت دارد. در حال حاضر احتمال جدایی فلیک از بایرن در پایان فصل و حضورش در تیم ملی آلمان کم نیست.

اما این تنها تغییر بزرگ بایرن مونیخ نیست. بلکه باواریایی ها برای تنظیم حساب هایشان در مقابل بحران اقتصادی ناشی از کرونا مجبور هستند تا به جدایی برخی بازیکنان کلیدی خود رضایت بدهند. اولین جدایی مهم این تیم مربوط به رفتن تیاگو آلکانتارا اسپانیایی در تابستان گذشته بود که با 22 میلیون یورو به لیورپول پیوست. آلابا و بواتنگ دو بازیکن باتجربه بایرن به صورت رایگان جدا می شوند هر چند که بایرن از پرداخت دستمزد آنها راحت خواهد شد. آلابا با رئال، بارسا و چند تیم انگلیسی مذاکره کرده و بواتنگ با تاتنهام صحبت هایی داشته است. البته جذب اوپامکانو از لایپزیش در خط فاعی نهایی شده است. از سویی داگلاس کاستا و تیاگو دانتاس هم از بایرن جدا می شوند. هر چند که چهره هایی نظیر نیانزو، نوبل، موسیالا، مارک روکا و لوکاس هرناندز می توانند بخشی از آینده بایرن باشند اما به هر صورت بدنه گارد قدیمی از این تیم جدا خواهند شد.

در مورد خریدهای کهکشانی نیز بایرن رسما اعلام کرده است که به سراغ جذب ارلینگ هالند ستاره نروژی دورتموند نمی رود. فصل درخشان لواندوفسکی باعث شده تا باواریایی ها از این خرید صرفنظر کنند و بر خلاف تجربه گوتزه یا لواندوفسکی فعلا به دنبال جذب بازیکن از تیم زردپوش نباشند.

4125