پیش‌بازی لیورپول - رئال مادرید؛ رئال با روحیه، لیورپول با امید!

پیش‌بازی لیورپول - رئال مادرید؛ رئال با روحیه، لیورپول با امید!

پایگاه خبری فوتبالی – امشب از ساعت ۲۳:۳۰ لیورپول در آنفیلد از رئال مادرید میزبانی می‌‌کند.

به گزارش فوتبالی، انتظار برد رئال مادرید در ورزشگاه خانگی اش با توجه به غایبین لیورپول دور از انتظار نبود اما برد با نتیجه ۳-۱ نیتجه ای است که کفه ترازو را کاملا به سمت اسپانیایی‌ها سنگین می‌کند.

با نگاهی خوشبینانه می‌توان گفت لیورپول همیشه در خانه بهتر بوده و در ۲، ۳ فصل گذشته در آنفیلد هم به رم ۵ گل زده و هم بارسلونا را با ۴ گل بدرقه کرده اما واقعیت اینجاست نه این لیورپول آن تیم با روحیه است، نه تماشاگران در کوپ فریاد می‌زنند و نه آنفیلد دژی تسخیر ناپذیر است. پس از آمارهای فاجعه‌بار در آغاز سال جدید میلادی مخصوصا ماه فوریه حالا لیورپول کم کم خودش را پیدا کرده و در ۵ بازی اخیر فقط مقابل همین رئال شکست خورده و آرسنال را هم درهم کوبیده اما کار آن‌ها در بازی امشب بسیار سخت است. رئال مادرید در نیمه اول دیدار رفت لیورپول را کاملا مقهور قدرتش کرد و در نیمه دوم هم فرصت چندانی به حریف نداد و همین مسئله باعث می‌شود تا از لحاظ منطقی در دیدار برگشت برای لیورپول شانس بالایی تصور نکنید اما امید به خط حمله این تیم، واهی و پوچ به‌نظر نمی‌رسد.

در سمت مقابل نمودار سینوسی رئال مادرید تا اینجای فصل در قسمت مثبت قرار دارد و انگار قرار نیست سقوط کند. برد در ال‌کلاسیکو و رسیدن بیخ گوش اتلتیکو روحیه شاگردان زیدان را دوچندان کرده. نکته اینجاست رئال در بازی مقابل بارسلونا تقریبا با همان شیوه ای بازی کرد که در بازی مقابل لیورول هم می‌تواند بازی کند. عقب نشستن و امید به پاس‌های مودریج و کروس برای فرار مهاجمان. تنها مشکل آن‌ها پاس کاری سریع بارسلونایی‌ها به نظر می‌رسید. رئال حالا باید کناره‌های لیورپول را ببندد و اجازه هنرنمایی فردی به مهاجمین پرسرعت قرمزپوشان را ندهد.

با توجه به سبک بازی ۲ تیم در بازی رفت پیش‌بینی صعود رئال مادرید کار سختی نیست اما اگر رئالی‌ها اسیر غرور موفقیت‌های چند وقت اخیر شوند ممکن است در این بازی اتفاقاتی عجیب رقم بخورد.

***
بازی رفت ۳-۱ شد. بازی قبل از آن هم در فینال کیف ۳-۱ شد. حالا لیورپول شانس بازی با رئال در ورزشگاه خانگی را پیدا کرده اما تماشاگری حضور ندارد. کلوپ می‌تواند انتقام ۲ بازی اخیر را بگیرد.

لیورپول سابقه شکست در آنفیلد در  لیگ قهرمانان امسال را مقابل آتالانتا دارد و رئال مادرید هم سابقه شکست مقابل شاختار را در دیداری خارج از خانه دارد. آمار برتری خاصی را برای این ۲ تیم نشان نمی‌دهد.

قهرمان دوره گذشته لیگ قهرمانان یعنی بایرن مونیخ دیشب حذف شد. امشب هم یک قهرمان دیگر حذف می‌شود. قهرمان ۲۰۱۹ یا ۲۰۱۸؟

***

ترکیب احتمالی لیورپول از نگاه هو اسکورد: آلیسون – فلیپس - کاباک – رابرتسون – آرنولد – واینالدوم – فابینیو – تیاگو – ژوتا – صلاح - مانه

ترکیب احتمالی رئال مادرید از نگاه آ اس: کورتوا – مندی – ناچو – میلیتائو – والورده – مارسلو – کاسمیرو – کروس – مودریچ – بنزما - وینیسیوس

1101