گزارش: تارتار هزار درجه بالای صفر (عکس)

گزارش: تارتار هزار درجه بالای صفر (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی- سرمربی و سایر نیمکت نشینان پیکان کنار زمین چمن شهرقدس اعتراض های شدیدی به نحوه قضاوت داور و به خصوص گل اول گل گهر سیرجان داشتند.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، تیم های پیکان و گل گهر سیرجان روز گذشته در یک مسابقه پرتنش و جنجالی به مصاف یکدیگر رفتند. در این بازی که با برتری دو بر صفر نماینده سیرجان به پایان رسید، بر سر گلی که مرتضی تبریزی وارد دروازه پیکان کرد، حرف و حدیث های زیادی پیش آمد. بعد از آنکه مهاجم گل گهر در شرایطی مشکوک به هند توپ را وارد دروازه کرد، کادرفنی پیکان انتقادهای متعددی را به سمت داور وسط نشانه رفتند و در این بین صحبت های جالبی نیز کنار زمین رد و بدل شد که با توجه به برگزاری مسابقات بدون تماشاگر و سکوت ورزشگاه به وضوح می شد متوجه شد چه حرف هایی زده می شود.

قلعه نویی و تارتار که در سال های گذشته رابطه خوبی با یکدیگر داشته و دارند قبل از مسابقه دیروز نیز دقایقی با هم به گفت و گو نشستند. همین رابطه خوب باعث شد که تارتار حتی در زمان عصبانیت ناشی از گل اول گل گهر هم احترام قلعه نویی را حفظ کند.

بعد از گل مرتضی تبریزی اما موجی از جنجال ها در داخل و کنار زمین به وجود آمد. بلافاصله بعد از گل مهدی تارتار و همکارانش اعتراض هایی به میثم حیدری داور وسط و رحیمی مقدم داور چهارم داشتند. با وجود این اعتراض ها داور گل را قبول کرد و رای به ادامه مسابقه داد. چند ثانیه بعد اما مدیررسانه ای تیم پیکان فیلم مربوط به گل اول گل گهر را مورد بازبینی قرار داد و به اعضای تیمش و ناظر مسابقه نشان داد.

سرمربی محجوب پیکان با تماشای فیلم صحنه گل در حالی که به نظر می رسید از زده شدن توپ توسط تبریزی با دست مطمئن شده، با صدای بلند گفت: « با دست زده دیگه آقاجان؛ عهه، با دست زده دیگه. چجوری باید دستش باز باشه که بزنه؟»

در این حین امیر قلعه نویی از جلوی نیمکت تیم خودش خطاب به مهدی تارتار گفت: «آقامهدی! جون آبجی شو قسم خورد که با سینه زده».

تارتار در جواب سرمربی گل گهر گفت: « امیرخان! به قرآن با دست زده، دیدم.خودم دیدم.»

در ادامه روند بازی در شرایطی که تارتار از شدت عصبانیت برای دقایقی حتی با شاگردانش هم صحبت نمی کرد و با قدم زدن روی پیست تارتان ورزشگاه قصد داشت خود را آرام کند، یک خطا به سود پیکان در میانه زمین گرفته شد که سرمربی خودروسازان اینطور واکنش نشان داد: «هند واضح رو نگرفتی، نمی خواد اینو خطا بگیری.»

حیدری داور جوان بازی که به نظر می رسید شرایط مسابقه از دستش خارج شده، دقایقی بعد یک خطای دیگر به سود پیکان گرفت که تارتار خطاب به او گفت: «این هم اشتباه بود»!

اعتراض های تارتار و پیکانی ها در جریان مسابقه همچنان ادامه پیدا کرد و در نهایت داور بازی با دادن اخطار به سرمربی و اخراج حسین پاشایی مربی، این دو نفر را از بازی بعدی با آلومینیوم اراک محروم کرد.

در پایان مسابقه اما تارتار با وجود ناراحتی شدید از اشتباهات داور به سمت امیر قلعه نویی رفت و ضمن تبریک به این مربی باتجربه بابت پیروزی گل گهر حرمت او را حفظ کرد. اتفاقی مهم که این روزها در فضای فوتبال کمتر دیده می شود.

نکته قابل توجه در جریان بازی دیروز اینجا بود که تیم داوری در بین دو نیمه و پایان مسابقه هرگز زیر بار اشتباه خود نرفتند. میثم حیدری که علاقه زیادی داشت با تحکم حرفش را به کرسی بنشاند و مانند داوران باتجربه عمل کند، بارها تاکید کرد که تصمیم درستی گرفته است، هرچند که تعداد زیادی از کارشناسان داوری از شب گذشته تاکنون نظر این داور جوان را رد و اعلام کردند گل تبریزی با دست به ثمر رسیده است.

این در شرایطی است که گل گهری ها همچنان بر این باورند که گل تبریزی در شرایط سالم و با سینه وارد دروازه پیکان شده است. از طرفی برخی کارشناسان داوری هم اعلام کردند که تصاویر تلویزیونی واضح نیست و نمی شود به طور واضح در این خصوص تصمیم گیری کرد و برخی نیز بر سالم بودن گل صحه گذاشتند.

باید منتظر ماند و دید تصمیم کمیته داوران در این باره چیست و مسئولان کمیته چگونه درباره عملکرد میثم حیدری اظهارنظر و تصمیم گیری می کنند.

7474