پیش‌بازی چلسی - پورتو؛ مردان آندلوس!

پیش‌بازی چلسی - پورتو؛ مردان آندلوس!

پایگاه خبری فوتبالی – امشب از ساعت ۲۳:۳۰ دیدار برگشت چلسی و پورتو در ورزشگاه سانچز پیسخوان منطقه آندلوس برگزار می‌شود.

به گزارش فوتبالی، چلسی توخل راحت‌تر از آن‌چه تصور می‌شد در بازی رفته با پیروزی زمین را ترک کرد. آن قدر که شاید احتمالا جبران نتیجه ۲-۰ برای پورتویی‌ها کاری راحت نباشد اما حضور طارمی در زمین با توجه به آمادگی او (طارمی در آخرین دیدار پورتو در لیگ گلزنی کرده) هنوز امید را در جبهه پورتو نگه داشته.

پورتو در بازی‌ها امسال خود در لیگ قهرمانان در زمینه کارهای هجومی بد نبوده اما جز یک دیدار خانگی مقابل مارسی نتوانسته بیشتر از ۲ گل به ثمر برساند. هرچند که دیدار رفت و برگشت این ۲ تیم در یک ورزشگاه برگزار می‌شود میزبان و میهمان تفاوتی ندارد اما چلسی در بازی برگشت مقابل اتلتیکو در ورزشگاه خانگی خودش نشان داد ممکن است ذهنیت از پیش پیروز شده داشته باشد و این مسئله به نفع پورتو است. این بازی حیاتی‌ترین بازی پورتو در فصل جاری است و اگر در آن حذف شوند پرونده کونسیسائو در بازی‌های امسال بسته شده. پس باید منتظر یک بازی انتحاری با تمام وجود از بازیکنان پورتو باشیم و البته امید به درخشش مارگا و طارمی. احتمال پنالتی گرفتن طارمی؟ بعید نیست!

در سمت مقابل چلسی مانند آخرین (و البته اولین!) سالی که قهرمان لیگ قهرمانان شد مربی‌اش را در نیمه فصل تغییر داده و از ابتدا کسی تصور نمی‌کرد تا این مرحله پیشروی کند. آن سال هم چلسی پله پله تا فینال آمد و بایرن را شکست داد و امسال هم چلسی می‌تواند با برد مقابل پورتو مقابل بایرن یا پاریس قرار گیرد و در میان شگفتی فینالیست شود. آبی‌پوشان پس از شکست مقابل وست بروم به سرعت به روند رو به رشدشان برگشتند و روحیه خود را بازیابی کردند. مهم‌ترین مشکل آن‌ها در ادامه فصل می‌تواند بازی‌های فشرده آن‌ها باشد زیرا توخل باید به فکر کسب سهمیه لیگ قهرمانان فصل آینده هم باشد. کسی بابت حذف از لیگ قهرمانان به توخل ایراد نخواهد گرفت اما کامبک خوردن مقابل پورتو امری بسیار عجیب خواهد بود.

پیش‌‌بینی صعود چلسی بسیار منطقی به نظر می‌رسد اما نباید فراموش کرد دقایق ابتدایی بازی نقشی مهم در ادامه بازی دارند.

***
پورتو در ۵ بازی آخر تنها در یک بازی گل نزده. دیدار مقابل چلسی. در ۴ دیگر دیدار آبی و سفیدپوشان پرتغالی ۸ گل زده‌اند. هر بازی ۲ گل.

چلسی در ۵ بازی گذشته ۱۲ گل زده. آماری که نشان می‌دهد نباید این تیم را در بازی امشب دست بسته و دفاعی تصور کرد.

چلسی از بازی هفته گذشته تا این لحظه یک بازی مقابل کریستال پالاس کرده که ۴-۱ آن را برنده شده. پورتو هم توندلای رده یازدهمی را برده. هر ۲ تیم روحیه خوبی دارند.

***
ترکیب احتمالی چلسی از نظر هو اسکورد: مندی – رودیگر – سیلوا – آزپلیکوئتا – چیلول – کواچیچ – جورجینیو – هادسون اودوی – زیاش – مونت - ژیرو

نرکیب احتمالی پورتو از نظر هو اسکورد: مارکزین – امبمبا  - مانافا – پپه – سانوسی – اوریبه – کرونا - اولیویرا – اوتاویو – مارگا - طارمی

1101