رقبای فولاد زیر ذره‌بین؛ به یاد لالیگا و خداحافظی «کریم باقری»

رقبای فولاد زیر ذره‌بین؛ به یاد لالیگا و خداحافظی «کریم باقری»

ایگاه خبری فوتبالی- فولاد خوزستان در گروه چهارم رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف تیم‌های السد قطر، النصر عربستان و الوحدات اردن برود. 

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، مرحله گروهی فصل جدید رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا از روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه در منطقه غرب آغاز خواهد شد. در این دوره از رقابت‌ها تعداد تیم‌های حاضر در مرحله گروهی از ۳۲ به ۴۰ تیم افزایش پیدا کرده است. طریقه صعود هم بدین شکل خواهد بود که تیم‌های نخست به صورت مستقیم راهی دور یک هشتم نهایی می‌شوند و سه تیمِ برترِ دوم از هر منطقه نیز می‌توانند جواز صعود به مرحله بعدی را کسب کنند.

تیم فوتبال فولاد خوزستان با هدایت جواد نکونام، کمی زودتر از دیگر نمایندگان کشورمان کار خود را آغاز کرد. این تیم موفق شد در مرحله پلی‌آف با نتیجه پرگل چهار بر صفر از سد العین امارات بگذرد و جواز حضور در مرحله گروهی را به دست آورد. بردی که باعث شد نمایندگان ایران در منطقه غرب به چهار افزایش پیدا کند و از بقیه کشورهای مدعی در این زمینه پیشی بگیریم.

تیم خوزستانی بعد از ۶ فصل دوباره آسیایی شد و باید در سخت‌ترین گروه برای صعود به دور دوم مبارزه کند. السد قطر، النصر عربستان و الوحدات اردن در گروه چهارم حضور دارند که در ادامه کمی بیشتر با آنها آشنا خواهیم شد:

السد قطر: دوئل لالیگایی

تیم تحت هدایت «ژاوی هرناندز» موفق شد کاری تاریخی انجام دهد و برای اولین بار بدون حتی یک شکست و با ۱۹ برد و سه تساوی قهرمان لیگ ستارگان شود و جام‌دار قطر شود. ژاوی که تیمش فصل گذشته در آسیا در مرحله یک چهارم نهایی به پرسپولیس باخته بود حالا با قدرت و طراوت بیشتری به رقابت‌های لیگ قهرمانان وارد شده است. بدون تردید در جدال السد و فولاد نگاه‌های زیادی متوجه ژاوی و نکونام خواهد بود. این ۲ سرمربی در دوران بازیگری بارها در لالیگا مقابل هم قرار گرفتند و رابطه خوبی با یکدیگر دارند. نباید فراموش کرد که السد به جز اکرم عفیف، بهترین بازیکن سال آسیا، دیگر ستاره‌هایش را در اختیار دارد و با تمام قدرت به عربستان آمده است.

النصر عربستان: جدال با سرمربی اسبق برزیل

بعد از شکست مقابل پرسپولیس و عدم صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیای سال ۲۰۲۰، آنها تیم سابق نشدند و نتوانستند در لیگ عربستان هم نتیجه خوبی کسب کنند. النصر حالا شانسی برای قهرمانی در لیگ حرفه‌ای کشورش ندارد و در رده پنجم جای گرفته است. این تیم بعد از روی ویتوریا، یک سرمربی کروات را روی کار آورد و حالا هم مدتی است مانو منزس برزیلی هدایت این تیم را به عهده گرفته است. این سرمربی سابقه تقابل با جواد نکونام و تیم ملی ایران را دارد. در مهرماه سال ۱۳۸۹، ایران در دیداری دوستانه به مصاف برزیل رفت و با سه گل شکست خورد. منزس در آن برهه سرمربی برزیل بود و نکونام کاپیتان تیم ملی ایران. در آن دیدار کریم باقری از فوتبال خداحافظی کرد.  البته که منزس به سرانجام خوبی با سلسائو نرسید و بعد از حذف در مرحله یک چهارم نهایی کوپا آمریکای ۲۰۱۱ به تیم زیر ۲۳ سال رفت و در آنجا نیز نتوانست مدال طلای المپیک ۲۰۱۲ را به خود اختصاص دهد و به مکزیک در فینال باخت.

الوحدات اردن: تازه‌واردها آسان‌ترین حریف فولاد

قهرمان فوتبال اردن باید از AFC قدردان باشد که با افزایش تعداد تیم‌ها از ۳۲ به ۴۰ مقدمات حضورش در مرحله گروهی لیگ قهرمانان را فراهم کرد. الوحدات تا به حال چندین بار تا آستانه صعود به این مرحله قرار گرفته اما هر بار در دور پلی‌آف شکست خورده و به خانه بازگشته است. آنها حالا اما با روحیه‌ای بالا به عربستان آمده‌اند چرا که چند روز قبل موفق شدند در سوپرجام اردن با نتیجه ۲ بر صفر الجزیره این کشور را شکست دهند و قهرمانی را به دست بیاورند.

برنامه دیدارهای فولاد به شرح زیر است:

چهارشنبه ۲۵ فروردین: السد - فولاد

شنبه ۲۸ فروردین: فولاد - الوحدات

سه شنبه ۳۱ فروردین: فولاد - النصر

جمعه ۳ اردیبهشت: النصر - فولاد

دوشنبه ۶ اردیبهشت: فولاد - السد

پنجشنبه ۹ اردیبهشت: الوحدات - فولاد

6641