دادگاه عالی ورزش، رسیدگی فوری به پرونده شکایت ایران از ای اف سی را رد کرد!

دادگاه عالی ورزش، رسیدگی فوری به پرونده شکایت ایران از ای اف سی را رد کرد!

پایگاه خبری فوتبالی- تکلیف قطعی میزبان بازیهای گروه سوم مرحله دوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا مشخص نشد.

به گزارش فوتبالی، بعد از آنکه کنفدراسیون فوتبال آسیا، بحرین را به عنوان میزبان گروه ایران انتخاب کرد و اعتراض فدراسیون فوتبال هم تاثیری در تغییر نظر AFC نداشت، فدراسیون فوتبال تصمیم گرفت از طریق دادگاه عالی ورزش، این ماجرا را پیگیری کند و امیدوار باشد که CAS به صورت فوری به شکایت ایران رسیدگی و میزبان گروه سوم را تغییر دهد.

در شرایطی که قرار بود تکلیف این ماجرا امروز مشخص شود، بیانیه فدراسیون فوتبال نشان می‌دهد که هنوز تکلیف میزبان گروه C قطعی نشده است. البته این معنای بیانیه فدراسیون فوتبال است و از نظر ای اف سی، هنوز بحرین میزبان مسابقات است. 

کنفدراسیون فوتبال آسیا نه تنها بر خلاف ایران با رسیدگی سریع دادگاه عالی ورزش به این پرونده مخالف بوده بلکه خواهان این شده که رسیدگی به این پرونده را سه داور به عهده بگیرند. موضوعی که بر خلاف خواسته فدراسیون فوتبال- استفاده از یک داور- بوده و طبیعتا اگر قرار به اضافه شدن داوران پرونده باشد، فدراسیون فوتبال به ازای هر داور باید مبلغ معینی به حساب دادگاه عالی ورزش پرداخت کند. این مبلغ ظاهرا برای هر داور 25 هزار فرانک بوده است. در واقع ای اف سی خواسته 75هزار فرانک، به دادگاه کاس پرداخت شود. البته همه این هزینه ها را طرف بازنده می‌دهد.

با توجه به آنکه فدراسیون فوتبال، پیش از این خواهان صدور دستور موقت توسط دادگاه عالی ورزش درباره ماجرای میزبانی بوده، قرار است تا  فردا درخواست خود در خصوص لزوم رسیدگی به دستور موقت را به CAS اعلام کند.

غلامرضا رفیعی، مشاور عالی حقوقی رئیس فدراسیون در مورد این موضوع به سایت فدراسیون فوتبال گفته است: "رسیدگی به پرونده بصورت عادی انجام خواهد شد. اما فدراسیون فوتبال ایران در دادخواهی ای که کرده است رسما اعلام و درخواست کرده است که چنانچه AFC با فرآیند رسیدگی فوری به شکایت آنهم توسط قاضی (داور) منصوب CAS مخالفت کند، درخواست صدور دستور موقت فوری را داریم که بزودی خود CAS به این درخواست رسیدگی خواهد کرد. امیدواریم که CAS با توجه به شرایط حاضر بخصوص زمان کم باقیمانده تا شروع مسابقات، در خصوص دستور موقت اتخاذ تصمیم کند."

جملات رفیعی نشان می دهد که فدراسیون فوتبال همچنان به دنبال دستور موقت است. اتفاقی که البته بعید به نظر می‌رسد بیفتد.

1984