نوستالژي؛ عکس مشهور دیدار اینتر - میلان ۱۶ ساله شد

نوستالژي؛ عکس مشهور دیدار اینتر - میلان ۱۶ ساله شد

پایگاه خبری فوتبالی – تصویر ماندگار دربی دلامادونینا ۱۶ ساله شد.

به گزارش فوتبالی، در سال‌های ابتدایی هزاره جدید، رقابت‌های سری آ ایتالیا از هیجان خوبی برخوردار بود و ستاره های زیادی در این لیگ حضور داشتند. در آن روزها تماشاگران هم در این لیگ‌ها از وسایل آتش‌زای زیادی استفاده می‌کردند که جلوه‌های زیبایی به تصاویر تلویزیونی می‌داد. این تصویر هم که در بسیاری از رسانه‌های ورزشی استفتده شده و به نوعی نماد جذابیت‌ سال‌های دور فوتبال ایتالیاست مربوط به دیدار میلان و اینتر در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا در سال ۲۰۰۵ است. ۱۲ آپریل آن سال. درست ۱۶ سال پیش در چنین روزی.

در تصویر روی کاستا و مارکو ماتراتزی قابل مشاهده هستند که در انتظار شروع مجدد بازی (در آن لحظات بازی به دلیل پرتاب مواد محترقه متوقف شده بود) هستند. در دیدار برگشت یک چهارم نهایی. دیدار رفت را میلان ۲-۰ برد و دیدار برگشت هم ۳-۰ به سود میلان به پایان رسید.

در آن سال اینتر با مربیگری روبرتو مانچینی قهرمان کوپا ایتالیا شد، در سری آ به رتبه سوم رسید اما در همین مرحله یک چهارم از لیگ قهرمانان کنار رفت. در سمت مقابل میلان در لیگ دوم شد، در جام حذفی حذف شد اما در لیگ قهرمانان تا فینال پیش رفت و در دیدار معروف مقابل لیورپول که به فینال استانبول مشهور است مغلوب شد.

1101