نارنجی وفادار به ۲ سال نرسید؛ پایان ماجرای ابراهیم با ۱۷ درصد برد

نارنجی وفادار به ۲ سال نرسید؛ پایان ماجرای ابراهیم با ۱۷ درصد برد

پایگاه خبری فوتبالی- تیم فوتبال سایپا در حالی بعد از ۷۰۸ روز به همکاری خود با ابراهیم صادقی پایان داد که این سرمربی جوان تنها در ۱۷ درصد بازی‌ها برای تیمش پیروزی را به ارمغان آورد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایرنا، بعد از پیروزی درخشان سایپا در اصفهان مقابل تیم آماده‌ی علیرضا منصوریان، علی دایی کنفرانس مطبوعاتی جنجالی‌ای را برگزار کرد تا بازی با ذوب‌آهن، آخرین حضورش روی نیمکت نارنجی‌ها باشد. بعد از آن مسابقه ابراهیم صادقی که دستیارش بود به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد و از ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۸، به عنوان سرمربی جدید سایپا روی نیمکت این تیم جلوس کرد و یک سال و ۱۱ ماه و هشت روز بعد این ماجراجویی به اتمام رسید.

ابراهیم صادقی تلاش بسیار زیادی را انجام داد تا در کارش موفق شود. تیم تحت هدایت او در لیگ نوزدهم بسیار جوان شد اما در لیگ بیستم با جذب چند مهره باتجربه توازن برقرار شد اما هیچکدام از این ۲ فصل نتوانست سایپا را در جمع بالانشینان قرار دهد و این تیم به استثنای اوایل هر ۲ فصل، در نیمه دوم و جزو تیم‌های پایین جدولی بود. ماجرای ابراهیم و نیمکت سایپا از باخت به پدیده آغاز شد و با باخت به مس رفسنجان به اتمام رسید.

نارنجی وفادار در لیگ هجدهم سه بار روی نیمکت نشست که ماحصل آن ۲ باخت و یک برد بود. در فصل ۱۳۹۹-۱۳۹۸، ۳۰ بازی در لیگ و ۲ مسابقه در جام حذفی برگزار شد که نتیجه‌اش ۶ برد، ۱۴ تساوی و ۱۲ باخت بود. در فصل جاری اما تیم با احتساب یک بازی در جام حذفی، ۲۱ رقابت را پشت سر گذاشت که در نهایت به آمار ۳ برد، ۹ تساوی و ۹ شکست رسید. در مجموع ابراهیم صادقی در ۵۶ مسابقه به ۱۰ برد، ۲۳ باخت و ۲۳ تساوی قناعت کرد. ۱۷ درصد پیروزی و ۴۱ درصد شکست که کارنامه قابل دفاعی نبود.

باشگاه سایپا تا جایی که می‌شد به اسطوره خود زمان داد اما پیشرفتی در کار دیده نمی‌شد و سایپا همان روند فصل قبل را در پیش گرفته بود. خودروسازان در لیگ نوزدهم با ۲۹ امتیاز چهاردهم شد و حالا با ۱۸ امتیاز سیزدهم است. فاصله خودروسازان در لیگ نوزدهم با منطقه سقوط ۲ امتیاز بود و حالا هم دقیقا فاصله همین است.

حال باید دید نارنجی‌پوشان فصل را چگونه به اتمام می‌رسانند و ابراهیم صادقی در بازگشت به مربیگری چه نتیجه‌ای را به دست خواهد آورد. بدون شک همچنان این سرمربی جوان یکی از خوش اخلاق‌ترین شخصیت‌های فوتبال کشورمان به حساب می‌آید.

7474