درآمد میلیاردی باشگاه فولاد از دیدار با العین/ بازی ۲ سر سود

درآمد میلیاردی باشگاه فولاد از دیدار با العین/ بازی ۲ سر سود

پایگاه خبری فوتبالی- باشگاه فولاد خوزستان درحالی العین امارات را در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا از پیش رو برداشت که از این بازی موفقیتی دیگر نیز در بُعد مالی به دست آورده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، تیم فوتبال فولاد ایران روز شنبه هفته جاری موفق شد در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا، با چهار گل العین امارات را شکست دهد و مقتدرانه راهی مرحله گروهی این مسابقات شود. 

با وجود برگزاری این بازی در عربستان (محل برگزاری بازی‌های گروه D لیگ قهرمانان) باشگاه فولاد در اصل از امتیاز میزبانی این بازی برخوردار بوده است، چراکه در ابتدا قرار بود این بازی در اهواز برگزار شود، اما با تصمیم بعدی AFC بنا شد محل بازی‌های پلی‌آف به محل میزبانی مسابقات هر گروه منتقل شود. 

باشگاه فولاد اما جدا از یک پیروزی دلچسب مقابل العین موفق شد با وجود برگزاری بازی در عربستان از امتیازات و درآمدهای حق میزبانی‌اش نیز بهره گیرد. سعید آذری مدیرعامل باشگاه فولاد تاکنون 22 هزار دلار (بیش از 500 میلیون تومان) برای حق پخش تلویزیونی و 700 میلیون تومان نیز از تبلیغات محیطی برای باشگاهش دریافتی داشته است. علاوه بر این فولادی‌ها بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون تومان نیز از طریق اخذ تخفیف و استفاده از امتیازات ویژه برای اسکان و دیگر هزینه‌ها موفق به صرفه‌جویی شده‌اند که این مبلغ را نیز دریافت خواهند کرد. 

علاوه بر این باشگاه فولاد مثل همه تیم‌های دیگر برای پیروزی در بازی پلی‌آف و راهیابی به دور گروهی لیگ قهرمانان پاداشی مشخص از AFC دریافت خواهد کرد. 

7474