تعجب پرسپولیسی ها از اعطای میزبانی به هند

تعجب پرسپولیسی ها از اعطای میزبانی به هند

پایگاه خبری فوتبالی- اعضای کاروان پرسپوليس كه روز گذشته راهی ایالت گوا در هند شد تا در رقابت‌های ليگ قهرمانان آسيا حضور پيدا كند به دليل مخالفت نيروی دريایی هند، پرواز آنها با سرگردانی و تاخير چندين ساعته مواجه شد.

به گزارش فوتبالی،پس از اینکه با تصمیم کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا نام كشور هند براي ميزبانی گروه پرسپوليس در ليگ قهرمانان آسيا اعلام شد، سوالات زيادی در ذهن هواداران فوتبال و مديران باشگاه‌ پرسپولیس و سایر تیم هایی که در اين رقابت‌ها حضور دارند به وجود آمد كه آيا اين كشور مي‌تواند ميزبان خوبی براي مسابقات باشد یا خیر.

باشگاه پرسپولیس که از همان روزهای اول انتخاب هند به عنوان میزبان نسبت به آن معترض بود، خيلی زود و حتی قبل از اعزام تيم به گوا مشخص شد که اعتراض قرمزها بی دلیل نبوده و حالا هر چه كه می گذرد بيشتر مشخص می شود چرا کارشناسان فوتبال، ای اف سی را به گرفتن تصميمات غير فوتبالی متهم می كردند. 

اولين موضوعی که کاروان پرسپولیس برای سفر به کشور هند را دچار چالش کرد، مورد دادن ويزا به بازيكنان پرسپوليس بود كه با كلي پیگیری و تلاش شبانه‌روزی به دست آمد، پروسه‌اي كه تا 24 ساعت قبل از پرواز تيم به هند طول كشيد و حتی ممکن بود به دلیل مشکلاتی که ناشی از صدور روادید به وجود آمده بود چند بازيكن جا بمانند و در ادامه مجبور شوند خودشان تنهایی به اردوی تيم ملحق شوند. 

پس از مساله ویزا، بحث دخالت نيروی دريایی كشور هند در پرواز پرسپوليس به وجود آمد که امروز هندی ها اعلام کردند ادعای باشگاه پرسپولیس درست نبوده و آنها می دانستند که یکشنبه صبح نمی توانند پرواز کنند، جايي كه به نظر می رسيد بايد فدراسيون فوتبال هند تمام اقدامات لازم را انجام می داد و مجوزهای لازم را دريافت می كرد.

اما سومين مورد از مشكلات ميزبانی هندی ها هم كه از چند روز قبل مشخص شد، نبود برنامه خاصی در كشور هند برای مقابله با بيماری كروناست. طبق اعلام مديران باشگاه‌ پرسپوليس خبری از حباب ايمن در هند نخواهد بود و پرسپوليسی ها در هتلی مستقر شده اند كه قرنطينه نيست و نزديك به 250 اتاق دارد و از غذاخوری مشترك، لابی، استخر و ساير فضاهای مشترك بهره می برند.

آنچه مشخص است حبابی كه براي رعايت پروتكل‌های بهداشتی سال گذشته در قطر وجود داشت، در هند وجود ندارد و به گفته مدیران باشگاه پرسپولیس اين بهترين هتلی است كه در شهر گوا وجود دارد و الريان قطر هم در همين هتل اسكان دارد. 

آنچه پس از حضور کاروان پرسپولیس در هند باعث تعجب آنها شده است این است که چطور اين امكانات تاييد و به هند ميزبانی داده شده است. مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس در گفت و گو با فوتبالی اعلام کرد " ما به كشوری آمده ایم كه شرايط بسيار ويژه‌ای دارد و شرایط در گوا مانند قطر، نيست و شرايط متفاوتی دارد".

شاگردان یحیی گل محمدی در نخستين بازی خود در ليگ قهرمانان آسيا روز چهارشنبه مقابل الوحده امارات قرار می گيرند.

7655