خودتخریبی باورنکردنی بایرن مونیخ؛ پایان دوران طلایی؟

خودتخریبی باورنکردنی بایرن مونیخ؛ پایان دوران طلایی؟

پایگاه خبری فوتبالی - کمتر از دو ماه پیش بایرن مونیخ به دومین تیم تاریخ فوتبال تبدیل شد که هر شش جام بزرگ در یک فصل را می برد. این بزرگترین دستاورد تاریخ باواریایی ها بود اما حالا این تیم یکی از بزرگترین بحران های مدیریتی تاریخ خود را تجربه می کند.

به گزارش فوتبالی، شاید باورنکردنی باشد که بایرنی که چند ماه پیش مقتدرانه بارسلونا را در هم کوبید حالا با یک جنگ قدرت درونی در مسیر ویران شدن است. در حقیقت بایرنی ها در مسیر "خودتخریبی" قرار دارند و با این روند همه چیزهایی که در سالهای اخیر ساخته اند را نابود خواهند کرد. 

هانسی فلیک و حسن سالیحمیدژیچ شخصیت های اصلی فیلمی در مورد دشمنی در آلیانس آرنا هستند. این دو نظرات متفاوتی در مورد  ترکیب دارند، در اتوبوس تیم به همدیگر بی احترامی می کنند و تمایل فدراسیون فوتبال آلمان به استخدام فلیک به عنوان جانشین یواخیم لوو پس از یورو باعث شده تا بایرن دچار زلزله ای شود که به گفته لوتار ماتیوس اسطوره بایرن مونیخ قابل حل نیست. این بحران غیرورزشی تاثیر خود را درون زمین هم گذاشته است: آنها حالا باید شکست دور رفت را مقابل پی اس جی جبران کنند و در بوندسلیگا با تساوی مقابل یونیون برلین خطر از دست دادن قهرمانی را حس می کنند.

چنین جنجال های درونی معمولا در بایرن مرسوم بوده است و به همین خاطر این باشگاه لقب "اف سی هالیوود" را دارد. به طور مثال ماتیوس یا کلینزمان علنا به همدیگر حمله می کردند، فرانک ریبری به یک خبرنگار حمله فیزیکی کرده بود و ... اما اتفاقات گذشته با بحران کنونی قابل مقایسه نیست. بازیکنان بایرن هم از این شرایط ناراحت هستند. نویر گفت که تیم به آرامش نیاز دارد و مولر گفت که چنین اتفاقات بیرونی غیرضروری است.

رابطه فلیک و سالیحمیدژیچ به هیچ وجه خوب نیست. فلیک اخیرا با انتقادی تند گفته است که ترکیب تیمش نسبت به فصل گذشته تضعیف شده است، سالیحمیدژیچ مدیر ورزشی باواریایی ها از صحبت در مورد آینده فلیک طفره می رود هر چند که به نظر می رسد که در این جنگ، بازیکنان طرف فلیک را گرفته اند. باید دید که این دوئل به کجا کشیده خواهد شد و آیا بایرن با دست خود نابود خواهد شد یا نه.

4125