سوژه روز؛ معمای طلب فدراسیون فوتبال از فیفا

سوژه روز؛ معمای طلب فدراسیون فوتبال از فیفا

پایگاه خبری فوتبالی- با وجود ادعای بهاروند مبنی بر ثروتمندبودن فدراسیون فوتبال اما با صحبت های رییس فدراسیون مشخص شد واقعیت چیز دیگری است.

به گزارش فوتبالی، حیدر بهاروند در آستانه انتخابات ریاست فدراسیون فوتبال با بیان این جمله که رییس بعدی فدراسیون فوتبال ایران می‌تواند 150 تا 160 میلیارد تومان را در صندوق ببیند، باعث تعجب بسیاری شد، قطعا منظور بهاروند طلبی است که فدراسیون فوتبال ایران از فیفا دارد، البته درباره رقم این طلب صحبت های زیادی مطرح شده است.

مسئولان قبلی فدراسیون آن را رقمی بین شش تا هفت میلیون دلار می‌دانند ولی رسانه‌ها این رقم را پایین‌تر از دو میلیون دلار می‌دانند، اگر ادعای بهاروند هم درست باشد، این رقم باید در صورت محکومیت فدراسیون در پرونده مارک ویلموتس به حساب سرمربی قبلی تیم ملی ایران واریز شود.

شهاب عزیزی خادم که روز جمعه مهمان برنامه ورزش و مردم بود در گفت و گو با پیمان یوسفی، پرده از برخی اتفاقات مالی زیادی برداشت، عزیزی‌خادم در این برنامه با اشاره به اینکه این میراثی است که از فدراسیون قبلی به او رسیده،  این غرامت را رد نمی کند بلکه می‌گوید امیدوار است غرامت کمتری بدهد. "درباره پرونده ویلموتس باید بگویم که ما پرونده شش‌میلیون‌و 500 هزار یورویی داریم،دادگاه این پرونده عقب افتاده و به اوایل تیرماه موکول شده است. ما امیدوار هستیم که این بدهی را کم کنیم".

فدراسیون ثروتمندی که حیدر بهاروند دارایی‌ آن را 150 تا 160 میلیارد تومان برآورده همین حالا درگیر دو پرونده مهم است که هر دو به ویلموتس و قراردادی که فدراسیون قبلی با آن بسته برمی‌گردد. اول که در صورت محکومیت در پرونده ویلموتس باید به او غرامت پرداخت شود و دوم هم پرونده شستا بابت دومیلیون‌یورویی است که به فدراسیون فوتبال قرض داده است.

7655