برنامه ویژه عزیزی خادم؛ تجدیدنظر در پست‌های بین‌المللی فوتبال

برنامه ویژه عزیزی خادم؛ تجدیدنظر در پست‌های بین‌المللی فوتبال

پایگاه خبری فوتبالی- فوتبال ملی و باشگاهی ایران از نداشتن کرسی‌های موثر بین‌المللی در نهاد‌هایی مانند ای اف سی و فیفا آسیب های زیادی دیده است.

به گزارش فوتبالی،آخرین آسیب فوتبال ایران از نداشتن کرسی در ای اف سی و فیفا اواخر سال گذشته رخ داد که کنفدراسیون فوتبال آسیا در تصمیمی عجیب، میزبانی متمرکز بازی‌های باقیمانده دور برگشت مرحله اول انتخابی جام جهانی را به بحرین داد و دست ایران را با وجود اینکه در سه بازی از چهار بازی باقیمانده میزبان بود، خالی گذاشت. 

در سه هفته گذشته از این تصمیم ناعادلانه، فدراسیون فوتبال با شکایت از ای اف سی به دادگاه عالی ورزش خواهان لغو میزبانی بحرین شده است، البته آنطور که اتفاقات گذشته نشان داده دور از ذهن است که دادگاه عالی ورزش به نفع ایران حکم بدهد و به نظر می‌رسد که اسکوچیچ باید شاگردانش را برای دریافت مجوز صعود به مرحله بعد انتخابی در منامه آماده کند.

بی‌تاثیری پست‌های بین‌المللی فوتبال از جمله چالش‌های مهم فوتبال ایران است. مسئله‌ای که شهاب‌الدین عزیزی‌خادم، رئیس جدید فدراسیون فوتبال هم روز جمعه در برنامه ورزش و مردم و گفت و گو با پیمان یوسفی به آن اشاره کرد و گفت: "کرسی‌های بین‌المللی ما خنثی و بی‌مصرف بودند، به همین دلیل در مدتی که آمدیم به اندازه یک سال نامه‌نگاری و مذاکره کردیم تا حق فوتبال ملی زنده شود. این اتفاق یکی از میراثی است که به ما داده‌اند."

آنچه مشخص است در این شرایط و با توجه به وضع موجود باید یک تجدیدنظر کلی درباره افرادی که برای پست‌های مختلف در فوتبال آسیا از سوی ایران معرفی می‌شوند صورت گیرد. البته انتخابات کنفدراسیون فوتبال آسیا سال ۲۰۲۳ انجام می گیرد و فعلا تقریبا ۲ سال تا آن زمان باقیمانده است.

7655