دادخواهی ایران برای پس گرفتن حق میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی

دادخواهی ایران برای پس گرفتن حق میزبانی مسابقات مقدماتی جام جهانی

پایگاه خبری فوتبالی - فدراسیون فوتبال ایران درخواست خود را برای پس گرفتن میزبانی در مسابقات انتخابی جام جهانی 2022 قطر به دادگاه CAS فرستاد. 

به گزارش فوتبالی، ماه گذشته کنفدراسیون فوتبال آسیا (AFC) اعلام کرد که مسابقات مرحله دوم انتخابی جام جهانی به میزبانی بحرین در ماه می و ژوئن برگزار خواهد شد. 

به نقل از رویترز، قرار بود تیم ملی کشورمان در 3 بازی از 4 بازی باقی‌مانده خود که شامل دیدار با بحرین نیز می شود را، در خانه برگزار کند، اما AFC اعلام کرد که تمامی بازی‌ها در بحرین انجام خواهد شد و مسئولان فدراسیون ایران، اعتراض خود را به این عمل AFC نشان دادند. 

در بیانیه فدراسیون آمده است که: "بعد از اعلام AFC مبنی بر میزبانی قطر و برگشت ناپذیر خواندن آن، فدراسیون فوتبال ایران اعتراض خود بر این تصمیم به دادگاه CAS فرستاد. فدراسیون فوتبال ایران درخواست دارد که دادگاه قضاوت، یک بررسی سریع بر روی این موضوع داشته باشد."

AFC هنوز جوابی به این بیانیه نداده است.

فدراسیون فوتبال بحرین به دلیل تخلفات متخلف از جمله هو کردن سرود ملی ایران در مسابقات انتخابی جام جهانی در ریفا در سال 2019 به مبلغ بیست هزار فرانک سوئیس جریمه شد. در آن دیدار بحرین با نتیجه 1-0 پیروز شد.

ماه گذشته نیز مهدی طارمی ملی پوش کشورمان، با انتشار پستی در صفحات مجازی خود، اعتراض محکم خود را مبنی بر این تصمیم AFC اعلام کرد و گفت که این تصمیم درستی نیست و نباید حق ایران خورده شود. 

در گروه سوم رقابت‌های مقدماتی جام جهانی، عراق در صدر، بحرین در رده دوم و ایران با یک بازی کمتر و 5 امتیاز اختلاف نسبت به عراق در جایگاه سوم قرار دارد.

بازی‌ها قرار است از تاریخ دهم الی بیست و پنجم خردادماه 1400 برگزار شود.

4416