کربکندی: نیم‌فصل اول فقط یک برد داشتیم، حالا 2 برد از 4 بازی داریم

کربکندی: نیم‌فصل اول فقط یک برد داشتیم، حالا 2 برد از 4 بازی داریم

پایگاه خبری فوتبالی- سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن گفت: با آمدن مجتبی حسینی از چهار بازی لیگ برتری 2 برد به دست آوردیم در صورتیکه در کل نیم‌فصل اول فقط یک برد داشتیم.

به گزارش فوتبالی و به نقل از فارس، رسول کربکندی در خصوص وضعیت فعلی ذوب‌آهن اصفهان اظهار داشت: باشگاه و تیم کار خودشان را انجام می‌دهند. آرامش نسبی برقرار شده و تیم خیلی بهتر از گذشته بازی می‌کند. وضعیت جدولی خوب نیست اما در  مجموع روند کار، روند خوبی است و امیدوارم هم چیز خوب پیش برود.

عضو هیأت مدیره باشگاه ذوب آهن در مقایسه شرایط نیم فصل اول با شرایط حال حاضر این تیم عنوان کرد: اول فصل برایمان خوب شروع نشد. قضاوت‌ها خیلی در وضعیت تیم مؤثر بود و حاشیه‌هایمان هم زیاد بود. با آمدن مجتبی حسینی که کلاً آدم آرامی است شرایط خوبی پیدا کردیم. او به طور جدی کار می‌کند. قبل از بازی با صنعت نفت 4 روز اردو داشتیم و الان هم قرار است دوباره 3 روز به اردو بروند.

وی افزود: متأسفانه بازی با پدیده چهار روز عقب افتاده و به همین خاطر 12 روز فاصله داریم. این هم از اتفاقات نادر فوتبال ما و برنامه ریزی مسابقات است. به خاطر برگزاری مسابقات دوومیدانی در مشهد این اتفاق افتاده اما به هر حال ما از این فرصت‌ها استفاده و تلاش بیشتری می‌کنیم برای آمادگی بیشتر، امیدوارم از این فشار خارج شویم و تیم جایگاه قابل قبول‌تری پیدا کند.

کربکندی در مورد پیروزی 6 بر 2 مقابل سپاهان که در ابتدای سال 1400 رقم خورد، گفت: این برد نباید ما را فریب بدهد. آن‌ها چهار بازیکن ملی‌پوش را نداشتند. البته بچه‌های ما خیلی خوب بازی و از موقعیت‌ها استفاده کردند. این برد کمک می‌کند که اعتماد به نفس بازیکنان بالاتر برود. هرچند که با توجه به شرایط سپاهان نبود چهار ملی‌پوش آنها خیلی ملاک نیست اما روزی بود که آن‌ها در دفاع خیلی پراشتباه بودند و بچه‌های ما با انگیزه بازی کردند. در کل نباید به نتایج اینچنینی دل خوش کرد. مهم نتیجه در بازی‌های رسمی است. ما از این فرصت‌ها استفاده و هر چقدر بتوانیم با سپاهان بازی می‌کنیم. چون جا به جا کردن تیم برای بازی تدارکاتی با این وضعیت کرونایی خطرناک است و اینجا در دسترس هم هستیم.

سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن در مورد پیروزی مقابل صنعت نفت در هفته نوزدهم لیگ برتر اظهار داشت: چیزی که مهم است؛ تیم آرامش خوبی دارد و از حالت عدم نتیجه‌گیری بیرون آمده، با آمدن حسینی از چهار بازی لیگ برتری 2 برد به دست آوردیم در صورتیکه در کل نیم‌فصل اول فقط یک برد داشتیم. بازیکنان خوب تمرین می‌کنند، اعتماد به نفس بیشتری پیدا کرده‌اند و رابطه بهتری بین آن‌ها برقرار شده است.

وی افزود: حسینی هم رابطه خیلی خوبی با بازیکنان دارد و همین اتفاق باعث شده تیم با آرامش بیشتری پیش برود. می‌توانستیم نفت آبادان را با 5-4 گل ببریم. تیم، هم حفظ توپ خوبی دارد و هم اینکه به حریف موقعیت نمی‌دهد. واقعاً صنعت نفت مقابل ما موقعیتی نداشت. ضمن اینکه دروازه‌بان آن‌ها هم خیلی خوب کار کرد. به هر حال با توجه به برد نساجی، سه امتیاز این بازی برایمان بسیار حیاتی بود.

کربکندی در مورد وضعیت لیگ برتر گفت: لیگ‌مان بدون تماشاگر است. هیچ درآمدی ندارد و فقط هزینه‌ها بالا رفته است. قیمت قرارداد بازیکنان مثل کرونا جهشی شده و ارقامی مطرح می‌شود که با این وضعیت اقتصادی و با توجه به نبود درآمد از لیگ، غیر از 4-3 باشگاه کار بقیه را خیلی سخت می‌کند. وقتی تماشاگر نیست طبیعتاً بازی‌ها که در ورزشگاه‌های خالی برگزار می‌شوند به دل بازیکنان و مردم نمی‌نشیند. در مورد داوری‌ها هم شاید کمیته داوران به دلیل کمبود داور مجبور بود به داوران جوان فضا بدهد. ما خودمان از داوری خیلی لطمه خوردیم اما الان کادر فنی ما به داوری کاری ندارد و حساسیت‌های گذشته خیلی به ندرت اتفاق می‌افتند. ضمن اینکه داوران هم جوان هستند و برای پیشرفت و بهتر شدن تلاش می‌کنند.

سخنگوی باشگاه ذوب‌آهن با اشاره به وقفه‌های به وجود آمده بین بازی‌ها عنوان کرد: این وقفه‌ها خیلی برای لیگ ما خوب نیست. لیگ فرسایشی شده و این مساله تیم‌ها را خسته می‌کند. وقتی به عنوان مثال 12 روز بازی نباشد، کار کادر فنی برای حفظ شرایط تیم خیلی مشکل می‌شود. 

کربکندی در مورد بازی هفته بیستم مقابل پدیده با توجه به وضعیت چمن ورزشگاه خانگی این تیم که مورد اعتراض پرسپولیس هم قرار گرفت، گفت: می‌گویند ورزشگاه اجاره‌ای است و به ما ارتباط ندارد اما امیدوارم در همه ورزشگاه‌ها شرایطی فراهم کنند که به تیم میهمان ظلم نشوند. باید امکانات به استاندارد روز نزدیک‌تر باشند. به عنوان مثال چمن نه خیلی خشک، نه خیس و نه بلند باشد. این مسائل باید در فوتبال حرفه‌ای رعایت شوند.

وی افزود: پدیده تیم بسیار خوبی است. ما در جام حذفی آنها را بردیم اما در مجموع شرایط خیلی خوبی پیدا کرده‌اند و این بازی هم در خانه خودشان است. باید برنامه‌ریزی ما به این صورت باشد که بازی‌های خانگی را ببریم و در بازی‌های بیرون از خانه حتماً امتیاز بگیریم. البته اگر ببریم که خیلی جلو می‌افتیم. فاصله‌ها در جدول کمتر می‌شوند و ما به تیم‌های دیگر نزدیک‌تر شده‌ایم. امیدوارم از فصل جاری با خیر و خوشی عبور کنیم و برای سال بعد برنامه‌ریزی بهتری داشته باشیم.

پیشکسوت فوتبال اصفهان در مورد عملکرد کادر مدیریتی حال حاضر باشگاه ذوب‌آهن اظهار داشت: مجتبی فریدونی (مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن) فردی با تجربه است. او چند دوره در هیأت مدیره بوده، آدم آرام و با حوصله‌ و پرتلاشی است که به مشکلات باشگاه و تیم رسیدگی می‌کند. امیدواریم وضعیت مالی هم طوری باشد که باشگاه بتواند به همه تعهداتش عمل کند و در کل همه چیز خیلی خوب پیش برود.

7474