آیا انتقاد شدید کلوپ از ورزشگاه رئال مادرید منطقی بود؟

آیا انتقاد شدید کلوپ از ورزشگاه رئال مادرید منطقی بود؟

پایگاه خبری فوتبالی - پیش از بازی رئال مادرید و لیورپول، یورگن کلوپ سرمربی تیم سرخ پوش گفت:" درست است که مدتهاست در استادیوم های خالی بازی می کنیم اما این استادیوم کاملا متفاوت است. این یک زمین تمرینی است. مثل این که در زمین تمرینی منچستریونایتد مقابلشان بازی کنیم. این متفاوت با هر چیزی است که قبلا دیده ایم."

به گزارش فوتبالی، بعد از شیوع کرونا و بدون تماشاگر شدن بازیها، رئال مادرید برای سرعت بخشیدن به بازسازی ورزشگاه برنابئو تصمیم گرفت که مسابقات خانگی خود را در ورزشگاه دی استفانو برگزار کند. ورزشگاه دی استفانو که 15 سال از زمان تاسیس آن می گذرد، پیش از این میزبان بازیهای تیم رزرو رئال مادرید یعنی کاستیا بود اما از زمان شیوع کرونا به میزبان بازیهای تیم بزرگسالان تبدیل شده است. در این ماه ها هیچ کسی به شرایط این استادیوم ایراد نگرفته بود و به همین خاطر صحبت های کلوپ با واکنش های منفی زیادی به خصوص از جانب رئالی ها همراه شده است و برخی آن را بهانه جویی مربی آلمانی برای شکست تیمش در زمین رئال مادرید قلمداد کرده اند.

در حقیقت ابعاد چمن ورزشگاه دی استفانو کاملا استاندارد است. هر دو استادیوم برنابئو و دی استفانو چمنی با ابعاد 105 در 68 متر را دارند که دقیقا ابعادی است که توسط یوفا استاندارد دانسته می شود و دوازده تیم لالیگایی نیز ابعاد استادیوم هایشان را در همین اندازه تعیین کرده اند. به طور مثال آنفیلد که میزبان بازیهای لیورپول است ابعادی کوچک تر از ورزشگاه دی استفانو دارد یعنی 101 در 68 متر. از طرفی چمن ورزشگاه دی استفانو نیز از شرکتی خریده می شود که چمن ورزشگاه برنابئو را تعیین می کند و به همین خاطر می توان گفت که چمن هر دو ورزشگاه کاملا باکیفیت است. به نظر می رسد که کلوپ ایراد بیهوده ای را از یک چمن و ورزشگاه نرمال گرفته است و برای پیدا کردن دلایل شکست تیمش در مادرید باید به مسائل دیگری فکر کند.

4125