اسلامیان: وزیری داریم که یک دکان را اداره نکرده است

اسلامیان: وزیری داریم که یک دکان را اداره نکرده است

پایگاه خبری فوتبالی- عضو پیشین هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال به صورت مستقیم در مورد انتخاب خورشیدی به عنوان سرپرست فدراسیون حرف نزد ولی در مورد انتخاب پست های حساس توصیه مهمی به رئیس فدراسیون داشت.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، انتخاب مجتبی خورشیدی به عنوان سرپرست جدید تیم ملی فوتبال ایران از روز گذشته سر و صدای زیادی به پا کرده و انتقادات زیادی به همراه داشته است.

به همین بهانه با محمود اسلامیان که طی هشت سال گذشته یکی از اعضای تاثیرگذار هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بوده، هم صحبت شدیم و او در واکنش به این سوال که آیا این انتخاب را درست می داند یا خیر، اینطور واکنش نشان داد و گفت:« من به این بحث ها ورود نمی کنم و هیچ قضاوتی راجع به این انتخاب ها ندارم. اما یادم می آید در یک کلاس بودیم که یک مدیر ارشد ژاپنی بر یک جمله تاکید ویژه ای داشت. این مدیر اعتقاد داشت تمام وظایف مدیریت از قبیل برنامه ریزی، سازماندهی، هماهنگی و ... 10 درصد از کار است و 90 درصد این است که یک مدیر بهترین انتخاب های ممکن را داشته باشد.»

عضو پیشین هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال سپس ادامه داد:« البته در کل کشور اینطور است که وزیر انتخاب می شود ولی شاید یک دکان اداره نکرده باشد. من در مورد انتخابی که انجام شده، قضاوتی نمی کنم چون شناختی ندارم، ولی یک توصیه خدمت آقای عزیزی خادم دارم. من ایشان را قبول دارم و امیدوارم موفق باشند. ایشان اگر در هر پستی بهترین ها را انتخاب کند، موفق می شود.»

بخش بعدی صحبت های محمود اسلامیان با اشاره به سمت قبلی وزیر ورزش در سازمان میراث فرهنگی بود و اضافه کرد:« آقای سلطانی انسان شریفی است ولی یک روز در سازمان میراث فرهنگی و ایرانگردی است و یک روز در وزارت ورزش. یعنی ما در این 40 سال نتوانسته ایم یک متخصص تربیت کنیم؟!»

اسلامیان در ادامه درباره دوران حضورش در راس باشگاه فولاد مبارکه سپاهان صحبت کرد و افزود:« من خودم قبلا فولاد مبارکه بودم؛ 70، 80 مدیر ارشد داشتم ولی یکی از آنها را از بیرون نیاوردم. کنکور گذاشتیم و افراد را از میان تعداد زیادی داوطلب انتخاب کردیم. 70، 80 درصد نیروهای مدیریتی از همان موقع هستند. ما کمبود نداریم و این رفتار و انتخاب هایی که انجام می شود، درنهایت باعث ضرر کردن خود مدیران می شود.»

عضو پیشین هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بار دیگر بر حرف های خود تاکید کرد و گفت:« ما یک مصیبت کلی در کشور داریم که از خود وزرا شروع می شود. من می گویم مدیران شایسته همین حالا هم هستند ولی کم اند. ببینید چند وزیر داریم که در همان رشته کار کرده‌اند و پله پله بالا آمده اند. ولی بروید ببینید چند نفر هستند؟! ما فقط تو حوزه دفاع امنیتی اینطوری نیستیم. ما چطور در صنایع موشکی پیشرفت کرده ایم، که پایگاه آمریکایی ها را نقطه‌ای می زنیم. خب از ابتدا در صنایع موشکی 4 مدیر داشته ایم. از اول جنگ تا الان 4 نفر در این پست داشته ایم، که همه هم عالی بوده اند. انتخاب خوب، شایستگی و ثبات. بله در این صنایع نقطه ای می زنیم، چون انتخاب های خیلی خوبی داشته ایم.»

از اسلامیان در رابطه با قول عزیزی خادم برای ایجاد درآمد هزار میلیارد تومانی پرسیدیم و اینکه آیا تحقق این موضوع امکان دارد یا خیر، که او در واکنش به این سوال گفت:« فوتبال ما یک بخش از فوتبال دنیاست. در فوتبال دنیا 60 تا 70 درصد درآمدهای فدراسیون و کلیه باشگاه ها از حق پخش است و تا این موضوع حل نشود، فوتبال مشکلش حل نمی شود. با ادامه این وضعیت هم فوتبال ضرر می کند و هم تلویزیون. یک بازیکن الان 150 میلیون یورو در دنیا قیمت دارد. طارمی همین حالا یک بازیکن 10، 15 میلیون یورویی است. هزینه ها بالا رفته و نرخ ارز هم در ایران بالا رفته. البته آقای عزیزی خادم یک آدم اقتصادی است و می خواهد یک آدم اقتصادی را هم به عنوان نایب رئیس اول بیاورد. ولی ببینید تمام این ها می شود 30 درصد یا 40 درصد درآمد. موضوع اصلی حق پخش است که باید حل شود.»

اسلامیان در ادامه به اقتصاد دولتی ایران اشاره کرد:« یک سری بدیهیات داریم مثل اقتصاد دولتی که هیچ جای دنیا دیگر نیست. جز کره شمالی. حتی روسیه که کمونیست است و چین هم به صورت دولتی اداره نمی شود. مثلا میهن و چند شرکت دیگر رقابت خیلی خوبی دارند و بهترین لبنیات را در ایران تولید می کنند ولی در بخش خودرو سازی همین اقتصاد دولتی باعث شده ماشین های ما بشوند پژو و پراید. امیدوارم دولت بعدی این مسائل را حل کند و موضوع حق پخش نیز باید حل شود.»

بخش پایانی صحبت های اسلامیان هم اینطور مطرح شد:« به مرور زمان احتمالا این مسائل تغییر پیدا می کند. فوتبال یکی از ارکان مهم کشور است و امیدوارم برادر عزیزم آقای عزیزی خادم با تصمیماتی که می گیرد، تحول ایجاد کند. من شخصا به ایجاد تحولات امیدوارم و با سابقه اقتصادی ای که ایشان دارند، امیدوارم به فوتبال ایران کمک کنند.»

7474