انصاری: پنجره آنها را با کدخدامنشی باز کردند!

انصاری: پنجره آنها را با کدخدامنشی باز کردند!

پایگاه خبری فوتبالی- بازیکن باسابقه تیم فولاد می‌گوید العین بازیکنان گرانقیمت زیادی دارد اما نماینده ایران به معمای واقعی کلمه «تیم» است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ورزش سه، ساسان انصاری درباره وضعیت فولاد در آستانه دیدار برابر العین امارات، شرایطش و آینده این تیم در ادامه رقابت‌های لیگ برتر صحبت کرد:

بعد از سه، چهار سال دوری از فولاد به تیم همیشگی‌ات برگشتی. تا اینجای مسابقات چقدر از خودت رضایت داشته‌ای؟

خدا را شکر وضعیت خوبی دارم. نه تنها من بلکه کل تیم چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ روحی در شرایط ایده‌الی قرار دارد و با تمرینات خوبی که پشت سر می‌گذاریم هر روز به فرم بهتری در مقایسه با روز قبل می‌رسیم. من هم حقیقتا خوشحالم که توانستم به فولاد برگردم و امیدوارم بتوانم در کنار سایر بازیکنان روند خوبی که از سال قبل شروع شده را ادامه دهیم.

فصل قبل فولاد بالاتر از حد انتظار و روندی که در چند سال گذشته داشت به مقام سوم رسید و به لیگ قهرمانان آسیا صعود کند. حتما روند و کار فولاد را پیگیری می‌کردی.

خب طبیعی است بعنوان بازیکنی که 9 سال در تیم فولاد حضور داشته‌ام نتایج تیم را دنبال کرده باشم و معتقدم کادر فنی و بازیکنان با توجه به شرایطی که وجود داشت، نتایج خیلی خوبی کسب کرد. فولاد با شایستگی این نتایج را گرفت و تیم پس از سال‌ها، روزهای خوبی را برای هواداران رقم زد.

تا اینجا چقدر از عملکردی که ارائه کرده‌اید رضایت دارید؟

امسال هم شرایط خیلی خوبی داریم اما با توجه به تلاشی که کادر فنی، مدیریت و بازیکنان داشته‌اند این نتایج کمترین حق ماست. با این حال خیلی امیدوارم که در آخر فصل جایی بایستیم که شایسته تلاش مجموعه فولاد است.

تو با فولاد قهرمان ایران هم شده‌ای ولی از آن نتایج سال‌ها گذشته است. می‌شود این تیم را با تیمی که در آن حضور داشتی و با آن قهرمان شدی مقایسه کرد؟

در کل معتقدم در فوتبال نمی‌شود تیم‌ها را با هم مقایسه کرد و هر تیمی شرایط و وضعیت خاص خودش را دارد. همانطور که گفتم من 9 سال در فولاد بازی کرده‌ام و با این تیم قهرمان هم شده‌ام اما بنظرم تیم فعلی تیمی بسیار قابل احترام و با برنامه است. در تیم امسال همه چیز بر اساس اصول و قواعد حرفه‌ای است و هیچ چیز به قضا و قدر سپرده نشده است. آقای نکونام بعنوان یک سرمربی جوان و در عین حال با تجربه در راس کادر فنی پرانرژی فولاد حضور دارد و این کادر همه چیز برای موفقیت دارد. من با مربیان زیادی کار کرده‌ام اما با روندی که امسال در فولاد دیده‌ام با اطمینان می‌گویم که آقا جواد آینده مربیگری فوتبال ایران است و این حسن بزرگی برای فولاد است که چنین مربی بزرگی دارد. آقای نکونام با تجربیاتی که از بازی در بالاترین سطح فوتبال دنیا دارد و سالها حضور در تیم ملی تاثیر غیرقابل کتمانی در روند رو به رشد فولاد دارد و با قاطعیت می‌گویم که فولاد در ادامه هم نتایجی خواهد گرفت که هواداران مثل فصل قبل خوشحال شوند.

امسال رقابت در لیگ برتر بسیار سخت است و خیلی‌ها معتقدند این فصل نزدیک‌ترین دوره این رقابتهاست.

واقعا امسال لیگ نزدیکی داریم. تیم‌های حریف ما هزینه‌های بسیار، بسیار زیادی کرده‌اند و رقبای گردن‌کلفتی برای ما هستند اما فولاد به معنای واقعی کلمه یک «تیم» است. ما در کنار هم متحدیم و می‌دانیم از خودمان چه می‌خواهیم. در موفقیت ما هواداران هم نقش کلیدی دارند. من سالها با این هواداران زندگی کرده‌ام و خوب می‌دانم دعا و انرژی مثبت آنها چقدر می‌تواند به تیم کمک کند. اعتمادی که آنها به کادر فنی و بازیکنان دارند برای ما بهترین اتفاق است و همیشه این اعتماد کمک حال‌مان بوده است، هر چند جایشان در ورزشگاه‌ خالی است اما ما همیشه آنها را در بازیها کنارمان حس می‌کنیم و قطعا آنها در ریاض هم در کنار ما هستند.

شما به غیر از الان که بازیکن جواد نکونام به حساب می‌آیی با او در بعضی از اردوهای تیم ملی هم در زمان بازیگری‌اش حضور داشته‌ای. این جواد نکونام چقدر شبیه نکونام دوران بازیگری است؟

آقای نکونام چه در دوران بازیگری و چه الان که سرمربی تیم هستند یک رهبر واقعی‌اند. وقتی یک بازیکن این همه سال بدون افت در تیم ملی حضور دارد و بیشترین بازی ملی را در کارنامه دارد حتما باید درست و سالم زندگی کرده باشد. آقای نکونام در تیم ملی که من حضور داشتم در کنار اینکه کاپیتان تیم بود، کمک آقای کی‌روش هم به حساب می‌آمد و بی دلیل نیست که یک بازیکن می‌تواند این همه سال کاپیتان تیم ملی باشد. نظم و انضباط سرمربی ما از دوران بازیگری‌اش به دوران سرمربیگری‌اش سرایت کرده و در کنار پختگی بیشتر، ایشان را به آینده مربیگری فوتبال ایران تبدیل کرده است.
نتایجی هم که تیم‌های آقای نکونام در این چند سال کسب کرده نشان می‌دهد که کار او روی اصول و اساسی بنا شده و قطعا کاری که روی اصول و طبق برنامه باشد به نتیجه ختم می‌شود.

شنبه بازی مهمی برابر العین امارات دارید و چشم فوتبال ایران به این بازی حساس است.

بله بازی مهمی است. العین تیم شناخته‌ شده و صاحب عنوانی است و تیمی قدیمی و ریشه‌دار در فوتبال امارات و آسیا به حساب می‌آید. آنها تنها قهرمانی فوتبال امارات در لیگ قهرمانان آسیا را بدست آورده‌اند و این نشان‌دهنده قدرت این تیم است. ما هم با تمریناتی که داشته‌ایم و آنالیزی که از حریف انجام شده در شرایط بسیار خوبی قرار داریم. العین تیمی است که خیلی از بازیکنانش هر کدام چندین میلیون دلار قرارداد دارند و بازیکنان تاثیرگذاری به حساب می‌آیند و این کار ما را سخت می‌کند. باید با تمرکز بسیار بالا به مصاف العین برویم. به ریاض نمی‌رویم که تنها یک بازی انجام دهیم و برگردیم. به عربستان می‌رویم که العین را شکست دهیم. 

البته کنفدراسیون فوتبال آسیا هم کم برای تیم شما مشکل ایجاد نکرد.
چندین بار برنامه بازی تغییر کرد. اول گفتند ما میزبان هستیم، بعد میزبانی را به عربستان دادند. چند بار زمان بازی تغییر کرد اما به هر حال این اتفاقاتی است که افتاده و کاری از دست‌مان بر نمی‌آید به جز اینکه برای فوتبال ایران تلاش کنیم و بهترین نتیجه را بدست بیاوریم. قطعا با توجه به کیفیتی که داریم و اتحادی که وجود دارد می‌توانیم به هدف‌مان برسد. ما به معنای واقعی یک تیم هستیم و این به ما در بازی برابر العین کمک بسیاری خواهد کرد. بازی با العین چون یک تک بازی است، دیداری تاکتیکی است که فرصت اشتباه در آن نداریم و در آخر هدفمان این است تیمی باشیم که کمتر مرتکب اشتباه می‌شود و پیروز از زمین بازی بیرون می‌آید.

بدرستی اشاره کردی که فولاد نماینده ایران در این بازی است. بعنوان یکی از بازیکنان قدیمی فولاد این نگاه ملی را حس کردی؟

می‌خواهم سوال شما را اینطور جواب بدهم که من سال‌ها در لیگ برتر بازی کرده‌ام اما امسال برای اولین بار بود دیدم که فدراسیون انقدر در بسته ماندن پنجره نقل و انتقالاتی یک تیم مصر است. من مشکلی با این قانون ندارم و اتفاقا می‌گویم اگر این قانون درست اجرا شود به نظم و انضباط فوتبال ایران کمک زیادی می‌کند اما سوال اینجاست که چطور می‌شود این قانون فقط برای یک تیم اجرا می‌شود و پنچره بقیه تیم‌ها با کدخدامنشی و یکسری ارتباط‌ها به راحتی باز می‌شود؟ از کدام نگاه ملی باید صحبت کرد؟ اینکه در میان تیم‌ها فقط پنجره فولاد بسته ماند برایم تعجب‌آور است. به شخصه فکر نمی‌کرم پنجره فولاد با توجه به اینکه نماینده فوتبال ایران در آسیاست بسته بماند. اگر اجازه می‌دادند با توجه به نظر کادر در نیم فصل بازیکن بگیریم در بازی با العین شرایط عادلانه‌تر می‌شد. شما وضعیت رقبای ما در لیگ برتر را نگاه کنید. همه تیم‌های رقیب فولاد حداقل سه، چهار بازیکن تاثیرگذار جذب کردند اما فدراسیون مصر بود که پنجره ما بسته بماند و خب در این وضعیت فرسایشی رقابت‌های لیگ برتر، جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا کار ما به مراتب سخت‌تر می‌شود. تفکر تیمی ما اینطور نیست که بازی‌ها را سَرسرَی بگیریم و تیم ما می‌خواهد بهترین نتایج را برای هواداران کسب کند اما کار ما با ممنوعیت جذب بازیکن سخت‌تر شده است. بیش از حد برای فولاد سخت‌گیری کردند اما ما سعی می‌کنیم برای بازی با العین از این موضوع برای خودمان انگیزه بسازیم و با انرژی بیشتر برای موفقیت فوتبال ایران به میدان برویم.

6641