پیش‌بازی رئال مادرید - لیورپول؛ یکی در فکر انتقام یکی در فکر تکرار برد

پیش‌بازی رئال مادرید - لیورپول؛ یکی در فکر انتقام یکی در فکر تکرار برد

پایگاه خبری فوتبالی – امشب از ساعت ۲۳:۳۰ دیدار رفت رئال مادرید مقابل لیورپول در چهارچوب مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا برگزار می‌شود.

به گزارش فوتبالی، هرچقدر هم محمد صلاح در مصاحبه‌ها وجود حس انتقام را در خودش کتمان کند اما نمی‌توان تقابل رئال مادرید و لیورپول را جدا از حاشیه های مربوط به آخرین دیدارشان دانست. حتی اگر صلاح هم به فکر خطای راموس نباشد اما کلوپ و شاگردانش می‌خواهند توانایی‌های‌شان را اثبات کنند و انتقام فینال کیف را بگیرند هرچند که غایبین زیادی دارند. همه تصور می‌کردند لیورپول همچنان در اوج می‌ماند اما آن‌ها برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان تنها یک راه سخت دارند و آن قهرمانی در خود این رقابت‌ها است. لیورپول پس از ۲ ماه ناکامی مطلق و دوری از صدر جدول کم کم خودش را بالا کشیده اما فاصله آن قدر زیاد است که کسب سهمیه هم امری بعید به نظر می‌رسد. امید کلوپ در این بازی ژوتاست که به ترکیب برگشت که مقابل آرسنال ۲ گل زد. هرچقدر خط دفاع لیورپول آسیب پذیر است اما در خط حمله امیدوار هنوز مهاجمان‌شان زهر دارند.

در سمت مقابل زیدان هم به ثبات رسیده و هم امید قهرمانی در دلش زنده شده. رئال مادرید در لیگ قهرمانان نامی بزرگ است که حتی در بدترین روزهایش هم با استفاده از تجربه و سابقه می‌تواند مدعی اصلی باشد. مثل همین امسال که صعودش از گروه هم امری بعید بود اما حالا هم در یک چهارم قرار دارد و هم بسیاری آن‌ها را شانس اول صعود به نیمه نهایی و فینال می‌دانند. ناچو در خط دفاعی این تیم خوب عمل کرده و با توجه به خط حمله قوی لیورپول و ضدحملاتشان به نظر می‌رسد نقش اعضای خط دفاعی رئال در  بازی امشب بسیار زیاد باشد.

احتمال محتاط بودن ۲ تیم در این بازی، مخصوصا در نیمه اول بسیار زیاد است اما باید دید کلوپ بی‌محابا تیمش را به زمین می‌فرستد یا به فکر بازی برگشت است.

***
آخرین دیدار این ۲ تیم در فینال کیف برگزار شد که با نتیجه ۳-۱ به سود رئال به پایان رسید. پیش از آن هم در سال ۲۰۱۴ و در مرحله گروهی رئال مادرید دیدار رفت را در آنفیلد ۳-۱ برده بود و دیدار برگشت را ۱-۰.

رئال مادرید در ۱۱ بازی خود در تمام رقابت‌ها بی‌شکست بوده که روحیه بالای بازیکنانش را نشان می‌دهد هرچند که آخرین شکست آن‌ها در یک بازی خانگی در ورزشگاه دی استفانو صورت گرفته.

لیورپول ۳ بازی است که برده و حتی یک گل هم دریافت نکرده که نشان از روند رو به رشدشان می‌دهد زیرا در ۸ بازی قبل از آن ۶ بار شکست خورده بودند.

***
ترکیب احتمالی رئال مادرید از نگاه هو اسکورد: کورتوا – مندی – ناچو - واران – وازکز – مودریچ – کاسمیرو – کروس – آسنسیو – بنزما - وینیسیوس

ترکیب احتمالی لیورپول از نگاه هو اسکورد:  آلیسون – آرنولد – فیلیپس – کاباک – رابرتسون – تیاگو – فابینیو – واینالدوم – صلاح – یوتا – مانه

1101