مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا:کی روش می داند صعود به جام جهانی دشوار است

مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا:کی روش می داند صعود به جام جهانی دشوار است

مسعود اقبالی روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا،گفت: کی روش هر چند وقت یک بار این مسایل را مطرح می کند و نمی دانم این بار چقدر بحث استعفای او جدی است.
وی ادامه داد: کی روش یا می خواهد کارش را با قدرت بیشتری در تیم ملی استمرار دهد یا واقعا فکر می کند که آنطور که باید از او حمایت نمی شود و بهتر است از ایران برود.
مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا،گفت: تیم ملی فوتبال ما جوان شده و به اعتقاد من کی روش فکر می کند با این تیم کار سختی برای صعود به جام جهانی دارد و بهتر است زودتر استعفا کند.
وی در پاسخ به این سئوال که آیا استعفا های مکرر کی روش کار صحیحی است، تصریح کرد: صعود ما از این گروه قطعی است اما مرحله بعد ما دیگر نمی توانیم به این آسانی بازی ها را با پیروزی پشت سر بگذاریم. کی روش یک مربی حرفه ای است و به خوبی فوتبال را پیش بینی می کند و می داند کار ما در مرحله بعد چقدر دشوار خواهد بود. قطعا سرمربی تیم ملی با این برد ها خیلی راحت تر می تواند به تیم جدیدی برود تا شکست در مرحله بعد.
عضو کمیته آموزش فدراسیون فوتبال،گفت: کی روش با این شیوه اگر هم بماند خیلی راحت تر همه را مجاب به اجرای خواسته هایش خواهد کرد.
وی در رابطه با جوانگرایی انجام شده در تیم ملی، اظهار کرد: کی روش در بهترین زمان تصمیم به جوانگرایی تیم ملی گرفت و من فکر می کنم این نسل بسیار بهتر از نسل قبل خود، فوتبال را بازی می کنند.
اقبالی درخصوص استفاده از برخی بازیکنان با تجربه در ترکیب تیم ملی، گفت: نمی توانم سیاست استفاده از برخی بازیکنان را بگویم اما مربیان معمولا به بعضی بازیکنان علاقه بیشتری دارند و فکر می کنم کی روش به برخی از با تجربه ها که شاید در دوران اوج هم خیلی کمک نکردند علاقه دارد.
وی افزود: به نظر من برخی بازیکنان مثل مسعود شجاعی دیگر نمی توانند به تیم ملی ایران کمک کنند و باید با بازیکنان جوان جای آنها را پر کرد.
مربی اسبق استقلال تهران درخصوص انتخابات فدراسیون فوتبال، گفت: مهره ها در فدراسیون فوتبال مهم نیستند ما باید ابتدا ساختار را درست کنیم. اگر ساختار درست شود قطعا کارها بهتر پیش می رود.
وی افزود: باید فوتبال ما در راه توسعه خود گام بردارد و تیم های پایه قدرتمندی داشته باشیم. کفاشیان از بیرون حمایت نمی شود و قطعا با این شیوه نمی تواند به فوتبال ما کمک کند.
عضو کمیته آموزش فدراسیون فوتبال،گفت: ساختار فدراسیون فوتبال ما در بسیاری از مواقع روزمره گی بوده و این شیوه فایده ای برای فوتبال ما ندارد. امیدوارم شخصی رییس فدراسیون فوتبال شود که مورد حمایت قرار بگیرد. کفاشیان آدم بسیار خوبی است اما متاسفانه هیچ وقت مورد حمایت قرار نگرفته است.
مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا، گفت: من 2 ماه است کلاسی را به عنوان مدرس ارشد آسیا برگزار می کنم اما پولم را نمی توانم بگیرم از من که جزیی ترین اتفاق هستم تا اتفاقات بسیار بزرگتر را در نظر بگیرید و به این نتیجه می رسید که با این شیوه فوتبال ما رشد نخواهد کرد.
اقبالی درخصوص احتمال استعفای کی روش و بهترین گزینه برای جانشینی وی، افزود: مدتی قبل مسئولان فدراسیون خواستند لیستی را از مربیان ایرانی آماده کنم و در اختیار دوستان قرار دهم تا ببینیم توانایی آنها چقدر است. مربی ایرانی اگر حمایت نشود قطعا نمی تواند موفق باشد.
وی افزود: به اعتقاد من مربی ایرانی چون مورد حمایت قرار نمی گیرد نمی تواند در تیم ملی فوتبال ایران موفق باشد. اگر کی روش برود بهترین گزینه برای جانشینی، مربیان بزرگ خارجی هستند.
اقبالی ادامه داد: مربیان بزرگی در دنیا هستند که با پول بسیار کمتر از کی روش حاضرند سرمربی تیم ملی شوند. ما پول کمی به کی روش در این سال ها ندادیم و هر مربی صاحب نامی حاضر است با این مبالغ به ایران بیاید.
وی افزود: کی روش هیچ وقت سرمربی بزرگی نبوده و همیشه در کنار مربیان بزرگ کار کرده است. ما می توانیم با این پول سرمربیان بزرگی را بیاوریم که همیشه در کارنامه کاریشان به عنوان سرمربی فعالیت کرده اند.
ورزشی **9118** 1701

انتهای پیام /*