بزرگ‌ترین رقابت‌ها در دنیای فوتبال (۹)؛ نبرد بزرگ در اسکاندیناوی

بزرگ‌ترین رقابت‌ها در دنیای فوتبال (۹)؛ نبرد بزرگ در اسکاندیناوی

پایگاه خبری فوتبالی – مجله ورلد ساکر در یک شماره ویژه اقدام به بررسی مهم‌ترین رقابت‌های فوتبالی در سر تا سر دنیا پرداخته است که مطالعه آن‌ها خالی از لطف نیست.

به گزارش فوتبالی، قسمت نهم از مجموعه مقالات «بزرگ‌ترین رقابت‌ها فوتبال در دنیا» به شرح زیر است:

دانمارک – سوئد
این ۲ کشور اسکاندویناویایی یکی از قدیمی‌ترین رقابت‌های فوتبالی را برگزار می‌‌کند. اولین دیدار این ۲ تیم سال ۱۹۱۳ برگزار شده که خود صحت این ادعا است. آن‌ها تا پیش از چند سال اخیر به ندرت در رقابت‌های مهم فوتبالی رو در روی هم قرار گرفته‌اند اما رکورد برد در اختیار سوئدی‌هاست. سوئدی‌ها ۴۶ برد داشته‌اند و دانمارکی‌‌ها ۴۱ برد. ۲۰ دیدار هم با تساوی خاتمه یافته.

دیدارهای این ۲ تیم حواشی زیاد داشته. آن‌ها در یورو ۲۰۰۴ با هم ۲-۲ کردند تا هر ۲ بتوانند به مرحله بعد صعود کنند اما ایتالیا حذف شود. بسیاری انگ تبانی به این ۲ تیم زدند اما دروازه‌بان دانمارک با مقایسه رقابت این دو با رقابت آلمان هلند یا برزیل آرژانتین نتیجه را طبیعی دانست. یکی از پرحاشیه‌ترین سکانس‌‌ها در رقابت‌ این ۲ در ژانویه ۲۰۰۷ و در جریان مقدماتی یورو رخ داد. دانمارکی‌ها بازی ۳-۰ باخته را ۳-۳ کردند اما سوئد در دقیقه ۸۹ صاحب یک ضربه پنالتی شد. کریستین پولسن از دانمارک اخراج شد و یک هوادار به زمین مسابقه آمد و دنبال داور افتاد. می‌خواست به داور حمله کند. بازی معلق شد و سوئد به همین دلیل ۳-۰ برنده اعلام شد. آن‌ها با این نتیجه توانستند با توجه به حضور در رده دوم به طور مستقیم به یورو صعود کنند. دانمارک هم با حضور در رده چهارم حذف شد.

نکته تاریخی: تاریخی‌ترین مصاف این ۲ تیم را باید همان ۲-۲ در یورو ۲۰۰۴ دانست. توماسون ۲ گل برای دانمارکی‌ها زد اما ماتیاس یانسن در دقیقه پایانی کار را به تساوی کشاند. هر تساوی کم‌گل‌تر یا برد یک تیم می‌توانست منجر به حذف یک تیم شود اما این ۲ تیم مساوی کردند تا هر ۲ صعود کنند.

1101