عکس‌نوشت/ تدریس احترام توسط بازیکن بیلبائو؛ کاش همه مونیاین باشیم!

عکس‌نوشت/ تدریس احترام توسط بازیکن بیلبائو؛ کاش همه مونیاین باشیم!

پایگاه خبری فوتبالی – ایکر مونیاین، بازیکن تیم بیلبائو پس از شکست در فینال جام حذفی هنگامی که هم تیمی‌هایش زمین چمن را ترک کردند در زمین ایستاد و به احترام سوسیه‌داد، جشن قهرمانی آن‌ها را مشاهده و آن‌ها را تشویق کرد.

به گزارش فوتبالی، کاش همه یک روز مونیاین باشیم. متواضع و فروتن. وقتی مقابل رقیب شکست خوردیم داد و هوارمان چشم فلک را کور نکند. زمین و زمان را به هم ندوزیم و آوازه توهم توطئه‌مان هر کوی و برزنی را پر نکند. بایستیم و متوجه شویم فوتبال در جدی‌ترین حالت و بالاترین سطح خود یک رقابت است و رقیب هم یکی مثل ما. شاید با تفکراتی دیگر.

کاش همه یک روز مونیاین باشیم. جنبه‌ای داشته باشیم و پس از شنیدن سوت داور شکست را پایان دنیا ندانیم و «احترام» را حواله سطل زباله نکنیم. بایستیم پای اعمال‌مان. با جرات ببینیم رقیب جلوی ما چگونه جشن می‌گیرد که فرداها خودمان هنگام پیروزی و موفقیت یقه ندریم که ما سلطان جنگلیم و دیگران روباه مکار.

کاش همه یک روز مونیاین باشیم. اصلا بازیکن بزرگ نباشیم و کودکان همچنان مسی و رونالدو را بپرستند اما کار درست را انجام دهیم. حتی اگه تمام لنزها به طرف ما نچرخد. حتی اگر روی جلدها نرویم و اسم‌مان گوشه تاریخ یک باشگاه کوچک باشد اما برای خودمان احترام کسب کنیم.

کاش یک رقیب محترم باشیم.

1101