نگرانی یحیی/ قلعه ای که یکدفعه بی دفاع شد

نگرانی یحیی/ قلعه ای که یکدفعه بی دفاع شد

پایگاه خبری فوتبالی- داستان پرسپولیس و خط دفاعی آنها در این فصل هم در نوع خودش داستان عجیبی است.

به گزارش فوتبالی،کادر فنی پرسپولیس روز گذشته و در دقایق پایانی باز مقابل پدیده با مصدومیت سیدجلال حسینی مجبور شد دست به تغییر زده و با بردن کمال کامیابی نیا به یک خط عقب تر و حضور در دفاع میانی جای کاپیتان مصدوم قرمزها را پر کند.

پرسپولیس در حالی به استقبال بازی نساجی و در ادامه لیگ قهرمانان آسیا خواهد رفت که با بحران نبود مدافع تخصصی در این تیم روبه رو است و هر چند با حضور فرشاد فرجی در نقل و نتقالات زمستانی در جمع شاگردان یحیی گل محمدی انتظار می رفت این مشکل تا حدودی رفع شود اما گویا مشکلات خط دفاعی این تیم از نظر کمبود بازیکن تخصصی قرار نیست در این تیم حل شود.

در حالیکه پس از مدتها یحیی با دغدغه ی کمتری برای ایجاد تغییرات در ترکیب مواجه بود، اگر جلال حسینی به بازی نساجی نرسد، بار دیگر یحیی برای انتخاب مدافع آخر دچار مشکل خواهد بود. زیرا به جز سید جلال، فرشاد فرجی هم به دلیل تست مثبت کرونا در قرنطینه است و به دلیل محرومیت میلاد سرلک، کمال کامیابی نیا احتمالاً در پست هافبک دفاعی به میدان برود. محمد انصاری و احسان حسینی نیز در نیم فصل پرسپولیس را ترک کرده اند و یحیی باید تغییراتی در ترکیب این تیم به وجود بیاورد.

تنها باخت شاگردان یحیی گل محمدی در لیگ بیستم زمانی مقابل آلومینیوم اراک روی داد که قرمزها در این بازی از داشتن مدافعان میانی خود سیدجلال حسینی و کنعانی زادگان به دلیل مصدومیت بی بهره بودند، هر چند که در ادامه بازی های با حضور کمال کامیابی نیا در خط دفاع و بازگشت سیدجلال به قلب دفاع مشکلات این تیم حل شد اما گویا در آستانه لیگ قهرمانان آسیا یحیی باید فکری به حال خط دفاع تیمش کند.

پرسپولیس بعد از رفتن شجاع خلیل‌زاده در نیم فصل اول مدافع وسط نخرید که این اشتباه بزرگی بود. یحیی حتی محمد انصاری را هم که آن موقع مصدوم بود، نمی‌خواست و بعداً به نوعی مجبور به حفظ او شد تا اینکه این بازیکن بعد از عدم به کارگیری در بازی های این تیم ترجیح داد از جمع قرمزها جدا شده و به مس رفسنجان برود.

 این روزها که پرسپولیس بعد از بازی مقابل نساجی باید آماده رقابت های لیگ قهرمانان آسیا شود  به شدت بحران مدافع دارد که در صورت تداوم مصدومیت سیدجلال و عدم بهبودی فرشاد فرجی او مجبور است با جابه‌جایی مهره‌ها مشکل دفاع وسط تیمش را حل کند که این موضوع می تواند روی نتایج و کار دفاعی آنها تاثیرگذار باشد.

7655