خشم هواداران بیلبائو از مونیاین: چرا به جام دست زدی؟

خشم هواداران بیلبائو از مونیاین: چرا به جام دست زدی؟

پایگاه خبری فوتبالی - یکی از مرسوم ترین خرافات ها در میان هواداران فوتبال این است که بازیکنان قبل از فینال ها نباید به جام دست بزنند چرا که برای خودشان و تیمشان بدشانسی می آورد و حتی برخی پا را فراتر می گذارند و می گویند که حتی نگاه کردن به جام هم باعث بدشانسی است و باید از آن خودداری کرد.

به گزارش فوتبالی، مونیاین هافبک بیلبائو شب گذشته در فینال جام حذفی اسپانیا که معوقه از فصل گذشته بود، این خرافات را به چالش کشید و پیش از بازی به جام دست زد که نتیجه اش این بود که جام از دست اتلتیک بیلبائو  رفت.

در فینال جام لیبرتادورس 2019 که بالاترین سطح باشگاهی در قاره آمریکای جنوبی است، گابی گل، مهاجم برزیلی این خرافات را به چالش کشید و قبل از ورود به زمین به جام دست زد. خیلی ها فکر می کردند که این حرکتش بدشانسی بیاورد اما فلامنگو در آن بازی به راحتی در مقابل ریورپلاته پیروز شد و به قهرمانی رسید و گابریل باربوسا یا همان گابی گل با دبلش به ستاره میدان تبدیل شد. یا به طور مثال کریچوویاک در فینال لیگ اروپا میان سویا و دنیپرو در سال 2015 پیش از بازی به جام دست زد و در نهایت سویا با نتیجه سه بر دو پیروز شد و این بازیکن لهستانی هم یکی از گلها را زد. 

اما به هر صورت هواداران بیلبائو همچنان به این خرافات اعتقاد دارند و به همین خاطر از این که مونیاین قبل از بازی به جام دست زده، دلخور بودند و خرافاتی ها تقصیر شکست تیمشان مقابل سوسیه داد را گردن کاپیتان تیمشان انداختند. البته همین چند ماه پیش نیز مارینیو توسط هواداران سانتوس به خاطر دست زدن به جام قبل از فینال لیبرتادورس مقصر شناخته شد و هواداران تیم برزیلی معتقد بودند که او بوده که با حرکتش باعث شده تا سانتوس طلسم شود و نتواند به قهرمانی برسد!

4125