مدیرروستا: مگر در قرارداد اسکوچیچ هم پاداش برد لحاظ شده که فقط با تیم‌های ضعیف بازی می‌کنیم؟!

مدیرروستا: مگر در قرارداد اسکوچیچ هم پاداش برد لحاظ شده که فقط با تیم‌های ضعیف بازی می‌کنیم؟!

پایگاه خبری فوتبالی- مهاجم پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان اعتقاد دارد، بازی تدارکاتی با سوریه چیزی به تیم ملی اضافه نکرده است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، علی اصغر مدیرروستا درباره عملکرد تیم ملی ایران در دیدار تدارکاتی با سوریه که با برتری 3 بر صفر شاگردان دراگان اسکوچیچ خاتمه یافت،‌ اظهار داشت: فکر می‌کنم حریف ضعیفی را برای بازی تدارکاتی انتخاب کرده بودیم. سوریه چیزی برای گفتن نداشت، فشاری روی تیم‌مان وارد نکرد و چیزی به ما اضافه نشد. با این حال ما باز هم از لحاظ تاکتیکی مقابل این تیم مشکل داشتیم.

پیروزی مقابل حریفان ضعیف چیزی به ما اضافه نمی‌کند

وی با اشاره به اینکه «باید از قبل به دنبال بازی‌های سخت و سنگین‌تری بودیم.»، تصریح کرد: بازی با ازبکستان، بوسنی و سوریه چیزی به تیم ملی اضافه نمی‌کند. تیم ملی ایران باید در بازی‌های خیلی سنگین‌تری محک بخورد تا ایراداتش بیشتر دیده شود. اینکه بازی‌ با حریفان ضعیف داشته باشیم و پیروز شویم چیزی به ما اضافه نمی‌کند. تیم ملی ما قدرتمند و دارای شخصیت بالایی است و نفرات خیلی خوبی هم داریم، ولی این تیم باید در بازی‌های بزرگ به دنبال رفع نواقص و پیشرفت باشد.

اسکوچیچ باید هر چه زودتر بازیکنان اصلی را شناسایی کند

بازیکن پیشین تیم ملی ایران اشاره کرد: همه تیم‌های آسیایی آرزوی داشتن بازیکن تیم ملی ایران را دارند، ولی این تیم در بازی مقابل سوریه از لحاظ تاکتیکی چیزی زیادی برای گفتن نداشت. به نظرم بازیکنان مدت کمی کنار هم بودند و بازی کردند. اسکوچیچ هم در این بازی بیشتر می‌خواست برخی از بازیکنان را محک بزند، ولی او باید هر چه زودتر بازیکنان اصلی را شناسایی و روی آنها کار تاکتیکی کند.

در دفاع تیمی اُفت کرده‌ایم

مدیرروستا یادآور شد: در زمان کی‌روش وضعیت دفاعی تیم ملی خیلی خوب بود، ولی الان خط دفاعی ما به نسبت دیگر خطوط کمی عقب‌تر است و باید در شرایط بهتری کار کند. بازیکنان قابل، جنگنده و متعصبی داریم، ولی نیاز به هماهنگی بیشتر وجود دارد. تیم ملی ما مدت‌ها این تجربه را دارد که کار دفاع تیمی را از حمله شروع کند. سالیان سال سردار آزمون و طارمی در دفاع تیمی شرکت می‌کردند و الان نیز باید از این پتانسیل استفاده کرد، چون در دفاع تیمی اُفت کرده‌ایم.

می‌توانستیم 2 بازی سنگینِ داشته باشیم ولی ...

وی درباره اینکه تا آغاز مسابقات مقدماتی جام جهانی در خردادماه دیگر فیفادی وجود ندارد، تصریح کرد: با این شرایط کار برای ما خیلی سخت می‌شود. از فیفا‌دی‌های قبلی استفاده نکردیم و باید الان به پیشواز مسابقات اصلی برویم. در همین فروردین می‌توانستیم دو بازی سنگینِ خوب داشته باشیم، ولی ما فقط یک بازی آسان با سوریه انجام دادیم که چیزی به تیم ملی اضافه نکرد.

مگر در قرارداد اسکوچیچ هم پاداش برد لحاظ شده که فقط با تیم‌های ضعیف بازی می‌کنیم؟!

کارشناس فوتبال ایران ادامه داد: برنامه‌ریزی برای تیم ملی ایراد دارد. عدم برگزاری بازی‌های دوستانه کارآمد اگر به تحریم و دیگر مسائل ربط دارد، هیچ ولی اگر می‌شد باید حتماً بازی‌های جدی‌تری انجام می‌دادیم تا تیم ملی به مرز آماده‌سازی برسد. باید خیلی تفکرات بازتری داشته باشیم. آقای عزیزی خادم ارتباطات خیلی خوبی دارد و با جذب سرمایه می‌شد کارهای بهتری انجام داد. ما باید در آخرین فرصتی که داشتیم بازی‌های خیلی سخت و خوب را انجام می‌دادیم. حتی اگر می‌باختیم هم چه ایرادی داشت؟! مگر در قرارداد اسکوچیچ هم مثل کی‌روش پاداش برد در بازی‌های دوستانه لحاظ شده است که فقط با تیم‌های ضعیف بازی می‌کنیم؟!

طارمی و آزمون انگیزه نداشتند

مدیرروستا با بیان اینکه «نباید از باخت بترسیم.»، اضافه کرد: تیم ملی خیلی قدرتمندی داریم، ولی فکر می‌کنم بازیکنان برای دیدار دوستانه با سوریه و تیم‌های ضعیف‌تر از خودشان انگیزه لازم را ندارند. در بازی‌ها واقعاً عیار تیم ملی نشان داده نمی‌‌شود. در این مدت ما باید مثلاً با تیم‌هایی مثل ژاپن، کره جنوبی یا تیم‌های آفریقایی قدرتمند بازی می‌کردیم. به طور مثال الان طارمی و آزمون در سطح اول اروپا بازی کرده‌اند و طبیعی است که مقابل سوریه در یک بازی تدارکاتی انگیزه چندانی نداشته باشند ولی اگر تیم ملی در یک بازی سخت ظاهر می‌شد مطمئناً تلاش بازیکنان برای موفقیت تیم خیلی بالا‌تر بود.

سرمربی تیم ملی باید خواسته‌های زیاد‌تری از تشکیلات داشته باشد

وی خاطرنشان کرد: سرمربی تیم ملی باید خواسته‌های خیلی زیاد‌تری از تشکیلات و حتی بازیکنانش داشته باشد. به نظرم باید پیش از بازی‌های اصلی باز هم اردوی تدارکاتی برگزار شود. تیم ملی هنوز برای هماهنگی کامل به بازی تدارکاتی نیاز دارد حالا اگر فیفا‌دی دیگر وجود ندارد می‌توان حتی با تیم‌های باشگاهی خودمان بازی بگذارند. تیم ملی نمی‌تواند با خودش بازی کند و باید بازی تدارکاتی حتی با تیم‌های استقلال، پرسپولیس و سپاهان داشته باشد.

بازیکنان باید بیشتر در اختیار مربی باشند

بازیکن پیشین تیم ملی در خاتمه تصریح کرد: تیم ملی به اردو و بازی تدارکاتی نیاز دارد و هنوز تیم ما به حدی نرسیده است که یک هفته قبل از بازی‌ها راهی مسابقات شویم. در شرایط حساسی هستیم و بازیکنان باید بیشتر در اختیار مربی باشند. فرصت‌های زیادی برای بازی تدارکاتیِ خوب از بین رفته است، ولی حداقل باید در این مدت پیش رو تا حدی کمبود‌های گذشته جبران شود.

7474