صندلی‌های لرزان در باشگاه ذوب‌آهن/ تغییراتی که در سال ۹۹ راه حل نشد

صندلی‌های لرزان در باشگاه ذوب‌آهن/ تغییراتی که در سال ۹۹ راه حل نشد

پایگاه خبری فوتبالی- ۶ جابجایی حاصل تغییرات باشگاه ذوب‌آهن در سال ۹۹ بود اما این تغییرات هنوز نتیجه‌ای به همراه نداشته است.

به گزارش فوتبالی و به نقل از ایسنا، پس از تعطیلی لیگ به دلیل اوج گیری کرونا در اواخر سال ۹۸ میودراگ رادولوویچ سرمربی وقت ذوب‌آهن به کشورش رفت اما این رفتن دیگر بازگشتی نداشت. رادولوویچ بارها وعده بازگشت داد اما در نهایت به گفته باشگاه به دلیل ترس از کرونا به ایران برنگشت تا ذوبی‌ها به فکر انتخاب مربی دیگری باشند.

بوناچیچ به جای رادو آمد

هدایت ذوب‌آهنی که در جدول لیگ برتر چندان حال و روز خوشی نداشت به لوکا بوناچیچ کروات سپرده شد. با این‌که بوناچیچ پیش از این نیز سابقه هدایت ذوب‌آهن را در کارنامه خود داشت اما این انتخاب توسط پیشکسوتان و کارشناسان بسیار مورد انتقاد قرار گرفت. مربی کرواتی که پیش از حضور در ذوب‌آهن در رجیکا کرواسی عملکرد موفقی نداشت اما در نهایت توانست ذوبی‌ها را از خطر سقوط نجات داد.

البته بوناچیچ تیم را در همان رتبه‌ای که تحویل گرفته بود، در پایان فصل تحویل داد. او در هشت بازی باقی مانده در لیگ نوزدهم در دو دیدار توانست طعم پیروزی را بچشد و دو دیدار با تساوی مقابل رقبا به پایان رسید و چهار شکست در کارنامه سبزپوشان به ثبت رساند. او هر چند با ذوب‌آهن عملکرد پر فراز و نشیبی داشت اما موفق شد در بازی‌های باقی مانده لیگ برتر ایران به همراه تیمش نمایش خوبی ارائه دهد و در نهایت ذوبی‌ها در لیگ برتر نگه دارد. پس از پایان لیگ نوزدهم گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره جدایی وی از ذوب آهن مطرح بود که سرانجام بوناچیچ با توافق با مدیران باشگاه به صورت دوستانه از جمع ذوبی‌ها جدا شد.

صندلی‌های لرزان باشگاه

با جدایی لوکا بوناچیچ، رحمان رضایی مدیر فنی وقت ذوب‌آهن به عنوان سرمربی این تیم انتخاب شد. رضایی با ذوب‌آهن کار خود را آغاز کرد و تیمش در هفته اول مقابل فولاد به تساوی رسید. رضایی که پر سر و صدا هدایت ذوبی‌ها را به عهده گرفته بود نتوانست به همراه ذوب آهن نتایج قابل قبولی کسب کند. البته او نتیجه نگرفتن تیمش را به اشتباهات داوری ربط می‌داد و همچنین در اواخر نیم فصل با مدیران باشگاه به اختلاف پیدا کرده بود و بارها از عملکرد مدیران این باشگاه انتقاد می‌کرد.

در نهایت حاصل کار رضایی روی نیمکت ذوب‌آهن در چهارده هفته یک پیروزی، هشت تساوی و پنج شکست بود که این عملکرد ضعیف باعث شد از هدایت ذوب‌آهن کنار گذاشته شود. پیش از تغییر سرمربی یک تغییر مهم دیگر در باشگاه ذوب‌آهن رخ داد تا صندلی‌های باشگاه همچنان تغییرات را به خود ببینند. جواد محمدی مدیرعامل باشگاه ذوب‌آهن پس از یک سال و نیم از مدیریت این باشگاه کنار رفت و مجتبی فریدونی به عنوان مدیرعامل جدید این باشگاه انتخاب شد.

پایان نیم فصل کابوس وار

ذوبی‌ها که در هفته پانزدهم به طور موقت هدایت‌ تیم‌شان را به میلیچ کرچیچ مربی وقت تیم داده بودند در هفته پایانی نیم فصل از مس رفسنجان شکست خوردند تا نیم فصل کابوس وار ذوبی‌ها تکمیل شود. آن‌ها با تنها با یک پیروزی و ۱۱ امتیاز در رده چهارم لیگ برتر قرار گرفتند. پس از پایان نیم فصل مدیران ذوب‌آهن مذاکرات خود را برای انتخاب سرمربی جدید آغاز کردند و بین دو گزینه نهایی یعنی فرهاد مجیدی و مجتبی حسینی، هدایت ذوبی‌ها به حسینی رسید.

مجتبی حسینی چهارمین سرمربی ذوب‌آهن در سال ۹۹ بود که هدایت ذوبی‌ها را به عهده گرفت. او کارش را در تیم جدیدش شروع کرد و در آخرین بازی‌های سال ۹۹، دو شکست و یک پیروزی را به همراه تیمش به ثبت رساند. ذوبی‌ها در پایان سال ۹۹ همانند سال گذشته شرایط خوبی را تجربه نمی‌کنند و تنها یک امتیاز با منطقه سقوط فاصله دارند. آن‌ها کار بسیار دشواری برای بقا در لیگ برتر خواهند داشت.

۶ جابجایی در یک سال برای باشگاهی که به ثبات شهرت داشت

باشگاهی که در سال‌های اخیر به دلیل ثبات و وضعیت مطلوبش همواره زبانزد بود در سال گذشته شش تغییر را به اجبار یا با تصمیم مدیران باشگاه تجربه کرد. تغییراتی که به موفقیت خوبی منجر نشد و شرایط را برای تیم ذوب‌آهن بحرانی کرد. تیم پر هوادار ذوب‌آهن همچنان به پایین جدول تکیه زده است و باید دید با حضور مدیرعامل و سرمربی جدید خود می‌تواند به شرایط مطلوبی نسبت به گذشته برسد یا خیر.

7474