بدترین درگیری‌های رونالدو با داوران؛ از هل دادن تا شاخ به شاخ!

بدترین درگیری‌های رونالدو با داوران؛ از هل دادن تا شاخ به شاخ!

پایگاه خبری فوتبالی - کریستیانو رونالدو در بازی پرتغال و صربستان در دقیقه 93 موفق به گلزنی شد اما این گل توسط داور مورد پذیرش واقع نشد چرا که داور معتقد بود توپ از خط دروازه رد نشده است، حال آنکه چنین اتفاقی افتاده بود. رونالدو پس از این اتفاق خیلی از دست داور عصبانی شد و به کمک داور هم اعتراضات شدیدی کرد که در نهایت باعث شد کارت زرد دریافت کند. اگر این را یکی از موارد بدترین عصبانیت های رونالدو از دست داور در نظر بگیریم، در مجموع نگاهی داریم به 5 عصبانیت شدید رونالدو از دست تصمیمات داوری.

به گزارش فوتبالی، رونالدو سعی می‌کند که کمتر با داور چالش داشته باشد اما گاهی اوقات با تصمیمات داوری عملکرد فوق ستاره پرتغالی زیر سوال می‌رود و دچار مشکل می‌شود و به همین علت است که در آن موارد به شدت عصبانی شده و به داور اعتراض می‌کند و این اعتراضات گاهی اوقات تبعات سنگینی برای رونالدو داشته است. اولین مورد همان بازی دیشب بود که او به شدت به داور بازی پرتغال و صربستان و کمک داور او اعتراض کرد و در نهایت کارت زرد گرفت چرا که شوت او از خط دروازه رد شده بود اما تیم داوری گل را نپذیرفت. اکنون نگاهی می‌اندازیم به 4 مورد دیگری که برای او پیش آمده است.

هل دادن داور در ال کلاسیکو

در بازی رفت سوپرجام اسپانیا در سال 2017 و در ورزشگاه نیوکمپ، کریستیانو رونالدو یکی از عجیب ترین درگیری های خود با داوران را داشت. او در آن بازی به عنوان یار تعویضی وارد میدان شده بود و یک گل هم به ثمر رسانده بود و پس از زدن گلش پیراهن خود را درآورده بود، که این مسئله موجب شده بود تا رونالدو کارت زرد اول خود را دریافت کند. در ادامه‌ی بازی رونالدو روی یک صحنه با ساموئل اومتیتی، مدافع بارسلونا، در محوطه‌ی جریمه دچار برخورد شد و به زمین افتاد. فوق ستاره پرتغالی اعتقاد به پنالتی داشت اما داور با قاطعیت تمام به سمت رونالدو آمد و به علت تمارض به او کارت زرد دوم را نشان داد و رونالدو را از زمین مسابقه اخراج کرد. کریس رونالدو پس از این اخراج از دست داور عصبانی شده و او را هل داد و داور مسابقه هم به او نگاهی معنا دار انداخت. پس از مسابقه داور بازی که ریکاردو دی بورخوس بود، در گزارش خود نوشت:"وقتی کارت قرمز را به رونالدو نشان دادم او من را کمی هل داد." همین جمله در گزارش داور باعث محرومیت 5 جلسه‌ای کریستیانو رونالدو در فوتبال اسپانیا شد.

زدن به صورت خودش از دست داور!

یکی دیگر از عجیب ترین اعتراضات کریستیانو رونالدو به مسائل داوری به لالیگا 2013/14 برمی‌گردد. جایی که کریستیانو رونالدو در بازی رئال مادرید و اتلتیک بیلبائو در ورزشگاه سن مامس از زمین مسابقه اخراج شد. رونالدو در آن بازی بسیار عصبانی بود چرا که برخورد های زیادی با بازیکنان اتلتیک بیلبائو داشت و در نهایت روی یک صحنه با بازیکن اتلتیک بیلبائو درگیری پیدا کرد و با دست خود به صورت او پنجه زد. همین مسئله باعث شد تا داور تصمیم به اخراج رونالدو بگیرد و فوق ستاره پرتغالی پس از اعتراض به داور در مسیری که در حال ترک ورزشگاه بود، برای اعتراض بیشتر به تصمیم داور با دست چند بار به صورت خود زد و جملاتی را گفت که همین حرکت باعث محرومیت 3 جلسه‌ای کریس رونالدو شد.

باز هم ال کلاسیکو و اعتراض به آلبرتو اوندیانو ماینکو

در اولین ال کلاسیکو فصل 2013/14 و در ورزشگاه نیوکمپ، رئال مادرید و بارسلونا در دور رفت لالیگا به مصاف هم رفتند که در نهایت بارسا با نتیجه 2 بر 1 به پیروزی رسید. در این بازی یک صحنه بسیار حساس وجود داشت و آن هم برخورد مشکوک ماسکرانو و رونالدو در محوطه‌ی جریمه‌ی بارسلونا بود که رونالدو معتقد بود خاویر ماسکرانو او را هل داده و داور باید خطای پنالتی اعلام می‌کرد اما چنین نشد و طی یک رفت و برگشت، بارسلونا صاحب موقعیت شده و به گل رسید. همین مسئله خشم کریستیانو رونالدو را برانگیخت و او در مرکز میدان و هنگام شروع مجدد بازی پس از دریافت گل، اعتراضات تندی به اوندیانو ماینکو با اشاره به محوطه‌ی جریمه‌ی بارسلونا کرد که در نهایت داور مسابقه که آلبرتو اوندیانو ماینکو بود به او کارت زرد نشان داد.

سر شاخ شدن با داور در جام جهانی!

در جام جهانی 2018 روسیه، در بازی پرتغال و اوروگوئه که در مرحله یک هشتم نهایی رقابت ها برگزار می‌شد، پرتغال در نهایت با نتیجه دو بر یک شکست خورد و یاران کریستیانو رونالدو از دور رقابت ها کنار رفتند. روی یک صحنه در آن بازی و در حالی که رونالدو و یارانش تلاش زیادی می‌کردند تا به گل برسند و به بازی برگردند، در یک صحنه و وقتی که پرتغالی ها توپ را از بازیکن اروگوئه بازپس گرفتند، داور مسابقه اعلام خطا کرد و توپ را مجددا به بازیکنان اوروگوئه داد که همین مسئله به شدت خشم کریستیانو رونالدو را برانگیخت و او با فریاد هایی بسیار بلند به سمت صورت داور رفت و با او شاخ به شاخ شد. این مسئله باعث شد تا رونالدو کارت زرد دریافت کند و به علت چند کارته شدن از بازی بعدی تیمش محروم شود. هر چند که پرتغال به مرحله بعدی صعود نکرد و محرومیت رونالدو در جام جهانی اعمال نشد.

به طور کلی رونالدو عصبانیت های دیگری هم از دست داوران داشته است. او معمولا سعی می‌کند که با داور مسابقه وارد درگیری نشود اما با توجه به شرایط بازی و اینکه گاهی اوقات تصمیمات داوری عملکرد رونالدو را هم تحت‌الشعاع قرار می‌دهد، رونالدو با داور وارد بحث و درگیری شده و با تبعاتی روبرو می‌شود که چند تا از معروف ترین موارد را مورد بررسی قرار دادیم.

گزارش از سروش جهان راد/ پایگاه خبری فوتبالی

1470